Svie/kløe på bryst og mage

BK92

Forelsket i forumet
Hei dere! Er det flere som er plaget med hudforandringer på overkroppen nå? Det svir som F under brystene, typ der BHens nedre kant rundt brystkassen ville vært dersom jeg brukte det :arghh: Bortsett fra litt utslett de første to dagene så er det ikke noe som er synlig, det bare sviir. Jordmor sier det er vanlig med kløe eller slik svie - man må bare smøre godt. Har dere funnet noe som lindrer?
 
Smerter fra strekkmerker som blir laget i underhuden du mener? Med første sprakk hele magen opp - og da hjalp det litt å smøre, gjerne ofte med en krem som føles kald. Men det klødde og svei mye...
 
Smerter fra strekkmerker som blir laget i underhuden du mener? Med første sprakk hele magen opp - og da hjalp det litt å smøre, gjerne ofte med en krem som føles kald. Men det klødde og svei mye...
Er det det det er? (nydelig setning). Ser jo ingen forandringer i ytterhuden så skjønte ikke helt hva som var problemet. Merker ingen forskjell i lindring på f.eks. olje og krem, får prøve å finne en kald krem og bare bite tenna sammen til det går over :arghh:
 
Det er ikke soppinfeksjon? Eller eksem?
Jeg klør helt sjukt på kinnet, så det har jeg smurt litt hydrokortisonkrem, det har hjulpet.
 
Er det det det er? (nydelig setning). Ser jo ingen forandringer i ytterhuden så skjønte ikke helt hva som var problemet. Merker ingen forskjell i lindring på f.eks. olje og krem, får prøve å finne en kald krem og bare bite tenna sammen til det går over :arghh:
Nydelig setning!:D
 
Hei dere! Er det flere som er plaget med hudforandringer på overkroppen nå? Det svir som F under brystene, typ der BHens nedre kant rundt brystkassen ville vært dersom jeg brukte det :arghh: Bortsett fra litt utslett de første to dagene så er det ikke noe som er synlig, det bare sviir. Jordmor sier det er vanlig med kløe eller slik svie - man må bare smøre godt. Har dere funnet noe som lindrer?

Kan være sopp faktisk. Jeg som har store bryst nå som jeg er gravid, har ikke noe mellomrom mellom bryst og babymage noe som fører til at det fort blir svett og klamt under og imellom brystene. Jeg bruker pudder hver dag under og imellom for å holde fuktigheten borte, og det fungerer ganske bra. Men er også viktig å bytte bh ofte og for all del ikke bruk spile-bh. Ammebh fungerer greit. Kan jo også være strekkmerker da, men kjente meg igjen i det du sier at det klør og svir for det gjør det virkelig når det blir fuktig:arghh:
 
Kan fort vere sopp eller svetteutslett om det bare er under brysta, er klamt og tett der hos meg no i alle fall :hilarious: Men fortsett å prøve kremer som kan lindre kløen litt, for ellers så er kløe under svangerskapet heilt normalt dessverre :|
 
Dersom det ikke er sopp, så kanskje bepanthen eller inotyl kan lindre? Det er i allefall gull på sår hud. :) Smør på og la det trekke inn etter dusj, f.eks? Ellers gjelder det sikkert å prøve å holde området så tørt som mulig mellom smøringene. Pudder eller parfymefri anti-perspirantspray kan kanskje hjelpe?
 
Jeg skal google det med sopp litt, har ikke tenkt på det :) Takk for tips, folkens! Har inotyol så kan teste det ut også :happy:
 
Back
Topp