Svie i bryst under graviditet

Lille larven aldri mett

Blir kjent med forumet
Er det noen andre som har opplevd eller opplever at det «knepper» til (føles litt ut som det revner) midt mellom brystene når de løfter tungt, nyser eller anstrenger seg ved f.eks å snu seg rundt liggende?
Blir ikke noe klokere av å søke på nett og jeg skal ikke til jordmor før neste uke :)

Jeg har hatt det sånn noen ganger i noen uker, men til info er jeg i uke 36.

Jepp! Jeg kan få sånn til vanlig også. Hos meg er det muskulært! Hjelper å tøye. Sett hånda på en vegg og strekk ut hele armen så det strekkes i brystkassa.. gjenta med andre armen.
Om ikke det hjelper ville jeg sjekka med en lege!

Jeg har det også sånn, og har hatt det sånn siden jeg var fem måneder på vei. For meg har det hjulpet å gå jevnlig til massasje (jeg går hos massasjeterapeut hos Bekken&Barn). Jeg får ekstremt vondt i brystet og mellom "englevingene" når det er som verst, og det eneste som hjelper er å få avspent musklene.

Da jeg gikk gravid sist og hadde samme problemet ble jeg anbefalt å rulle sammen et håndkle og legge meg oppå det, for å få spent opp brystet, på en måte. Men det kommer litt an på hvor langt du er på vei mtp. ubehag ved å ligge på ryggen. Å rulle en tennisball mellom veggen og ryggen kan også funke (det ligger gjerne i ryggen selv om det kjennes i brystet).

Back
Topp