Svie i øynene

Kan det være at du trenger briller?
 
Har ikke helt tro for at det ligger der. Har lest at synet påvirkes under graviditet, så det er nok forbigående. Trodde først det var fordi jeg sov så lite, men den siste uka har jeg sovet bra, og det er ikke borte
 
Nei, da vet jeg ikke..... Men vet du om graviditet kan påvirke nattesynet også?
 
Kan jo være at hormonene påvirker tårevæskeproduksjonen på noe vis, slik at du blir tørrere og dermed svir? Bare en teori altså ;) Har ikke vært plaget av svie selv, vet heller ikke om det er et vanlig problem i svangerskap.
 
Bruker du kontaktlinser? Jeg sleit med kløe og svie i øynene tidlig i svangerskapet! Tålte plutselig ikke linseveska jeg alltid har brukt å måtte bytte! Ikke vært noe problem etter det!
 
Fant denne sida etter at jeg postet dette: http://www.lensit.no/syn-og-graviditet
Bruker ikke kontaktlinser nei. Er nok bare å venne seg til. Var først litt redd for at det skulle ha med evt SF å gjøre, men ved forgiftning er det snakk om flimring og ikke svie som dette. Er bare glad jeg ikke har hatt det så lenge. Noen uker skal jeg holde ut!
 
"Noen gravide får også forandringer på synet under graviditeten, da synet også kan påvirkes av hormonelle forhold. De mest typiske plagene er knyttet til redusert tåreproduksjon som fører til tørrhet og ubehag på øynene. "
 
Back
Topp