Svetting!!!

87camilla

Betatt av forumet
Oktoberlykke 2019
Jeg sliter helt sykt med at jeg svetter. Sitter rolig i sofae og det bare renner av panna.
Er dette normalt?
 
Tror nok det er nokså vanlig i tredje trimester, men hvis det er lenge siden forrige kontroll er det kanskje lurt å sjekke både blodtrykk og blodsukker for å være sikker på at alt er ok? :) Svetter mer jeg også, men ikke uten å gjøre noe. Skal derimot lite aktivitet til før jeg blir kjemoevarm...
 
Tror nok det er nokså vanlig i tredje trimester, men hvis det er lenge siden forrige kontroll er det kanskje lurt å sjekke både blodtrykk og blodsukker for å være sikker på at alt er ok? :) Svetter mer jeg også, men ikke uten å gjøre noe. Skal derimot lite aktivitet til før jeg blir kjemoevarm...
Har skjønt det sånn jeg også at det er normalt å bli varmere og svette fortere, men slik jeg er nå vet jeg ikke om går innen for normalen. Er 10 dager siden kontroll hos legen og da var alt bra, men hadde +1 på protein.
 
Jeg svetter ikke når jeg sitter stille, men når jeg gjør ting kan jeg bli sjukt varm. Sånn at jeg ser svetten i ansiktet, det pleier jeg aldri ellers!!
Men skal sies at det i tillegg er ganske lummert her om dagen, så det har nok og litt å si.
 
Har skjønt det sånn jeg også at det er normalt å bli varmere og svette fortere, men slik jeg er nå vet jeg ikke om går innen for normalen. Er 10 dager siden kontroll hos legen og da var alt bra, men hadde +1 på protein.
Nei, det hørtes jo ekstremt ut det du beskriver. Sikkert veldig viktig å få i deg mye væske i forbindelse med at du svetter så mye. Og kanskje litt økt salt siden du mister mye væske? Jeg har vært sånn heeelt vilt varm og svett ETTER begge fødslene mine, men før fødsel har jeg ikke vært så ille som du beskriver her.
 
Har hørt at det er mange som svetter mye i 3. trimester, men vet liksom ikke hva som er vanlig og ikke. Kanskje jordmor kan svare på det? :)
 
Jeg svetter helt sinnsykt mye for tiden. Det skal minimalt med aktivitet til før det renner av ansiktet mitt:arghh: så utrolig irriterende. Jeg er alltid klissvåt av svette når jeg er hos legen, uansett hvor sakte jeg går de 500 meterne fra bussen, men de har ikke sagt noe på det. Blodtrykk har vært bra hele veien, og ingen protein. Jeg måtte sitte med papir og tørke meg gjennom hele timen hos fysioterapeuten i går, hun åpnet bare alt av vinduer for gjennomtrekk og sa hun var glad hun selv hadde fått barn på vinteren for hun hadde vært like varm.
 
Høres ikke ut som jeg om å svette mye, men syns det er ille når jeg får de hetetokter uten at jeg gjør noen ting. Blir litt uvel og føler meg dårlig. Det går over etterhvert. Jm har ferie så tenkte å nevne det for henne neste gang.
 
Back
Topp