Svetting

Pandora88

Flørter med forumet
Er det noen her som har noen gode råd mot ansiktssvette? Det er så sinnssykt irriterende å bli svett for ingenting, og jeg vil helst ikke at det skal renne svette nedover ansiktet mens jeg prater med folk/ ekspederer kunder :(
(Har sosial angst, og tror litt av svettingen kommer derfra)

Eneste jeg kan komme på er matt pudder/rispudder, det gjør at man ser mattere ut og spesielt rispudder suger til seg fukt som kommer. Men om det har effekt i forhold til skikkelig svette er jeg usikker på.

Last edited:
Eneste jeg kan komme på er matt pudder/rispudder, det gjør at man ser mattere ut og spesielt rispudder suger til seg fukt som kommer. Men om det har effekt i forhold til skikkelig svette er jeg usikker på.

Takk for tips! :) Er villig til å prøve det meste, siden det er et veldig plagsomt problem.

Takk for tips! :) Er villig til å prøve det meste, siden det er et veldig plagsomt problem.

Det kan jeg tenke meg.
Jeg blir lett oljete i huden, og var plaget med at foundation nesten forsvant etter en dag på jobb. Så begynte jeg å sette foundation med matt, transparent pudder, og nå sitter sminken myyyye bedre (har også skiftet foundation da, bruker Estee Lauder Double Wear nå), og føler jeg ser freshere ut.

Det kan jeg tenke meg.
Jeg blir lett oljete i huden, og var plaget med at foundation nesten forsvant etter en dag på jobb. Så begynte jeg å sette foundation med matt, transparent pudder, og nå sitter sminken myyyye bedre (har også skiftet foundation da, bruker Estee Lauder Double Wear nå), og føler jeg ser freshere ut.

Så bra at du fant en løsning da :)

Jeg har det samme problemet. Har riktignok ikke prøvd noe for å forebygge, men ville bare si at jeg vêr hvor slitsomt det er..

Har du hyperhidrose kanskje?
Det finnes behandling mot det. Jeg har prøvd en medisin som kan ha god effekt for noen.
Du må til fastlege og få henvisning til hudlege for å få resept eller annen behandling (blant annet kan botox også ha god effekt som ble nevnt over).

Back
Topp