Svetter barnet deres mye om natta?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Eldste vår svetter av og til ekstremt mye om natta..! Kom opp nå så var t-skjorta hans kliss våt.. Og googler man nattesvette så er det ikke mye positive ting som dukker opp.. Heh.. Han har egentlig alltid gjort dette, og kun i perioder.. Men ER det vanlig? 

begge mine to eldste gjorde det før når de var små. ej har alltid måtte ta de opp å byttet på de iløpet av natta for det har rent svette. pleide å være sånn før 1-2, resten av natta var de ganske tørre. no er det bare eldste som har en tedens til å bli veldig svett. men ingen ting gale med han=)

men ta det opp med lege om du er usikker. men tror nok det har med at de drømmer å alt det der=)

Eldstemann er ganske svett i periodar

Gutten på 4 har alltid svetta mye, så han vokner ofte klissvåt på natta ;) Han har vært sånn siden han blei født, så regner med han er normal. Han drikker også mye og tisser mye.

Jenta på 2 er en helt annen type, ho sover i ullpysj og må nesten ha det ;)

Minste min gjorde det mye når han var mindre, men det retta seg for ett års tid siden.

Regner med du helt sikkert har begrensa klær og har åpent vindu? 

Jeg vet sønnen til venninna mi er plaget med dette. Det var visst et av hovedsymptomene på astma, noe han også har fått konstatert. Hadde sjekket det. :-)

Oi, mellomste her også gjør d. Han kan ikke ha annet enn bleie/trusa på om natta. Har kun brukt pysj som baby han. Mange ganger han er helt vår i håret når jeg ser etter han før jeg legger meg. Men jeg har i grunn aldri tenkt over om d er unormalt og eller ikke bra!

Hemm, må sjekke opp i dette, takk for at du laga en slik tråd :)

Et tips, prøv ull/silke blandingen fra Nøstebarn til natt tøy. Min bruker det, og har en fin temperatur på natten. :) Han blir ofte klam, men ikke våt av svette.

Men i bilstolen på sommeren, så blir helt helt våt, da bruker vi også ull/silke klærne fra Nøstebarn og det ble MYE bedre. :)

Og kanskje la han sove med et ullteppe istede for en dyne? Det kan hjelpe, evt. en dundyne.. 

Labambie skrev:
Regner med du helt sikkert har begrensa klær og har åpent vindu? 

Jeg vet sønnen til venninna mi er plaget med dette. Det var visst et av hovedsymptomene på astma, noe han også har fått konstatert. Hadde sjekket det. :-)

Ja, her er det kun truse og sommerdyne hele året.. :-P
Men vi skal vel snart på kontroll hos helsesøster før skolestart, så vi får huske å ta det opp da.. :-)

manfred skrev:
Oi, mellomste her også gjør d. Han kan ikke ha annet enn bleie/trusa på om natta. Har kun brukt pysj som baby han. Mange ganger han er helt vår i håret når jeg ser etter han før jeg legger meg. Men jeg har i grunn aldri tenkt over om d er unormalt og eller ikke bra!

Hemm, må sjekke opp i dette, takk for at du laga en slik tråd :)

Akkurat sånn er mi eldste også. Hun velger alltid å sove i bare bleia...

Back
Topp