Svettebyer om natta

enda.en.skatt

Elsker forumet
*MIA*
Andre som sliter med dette?
Når jeg fikk første barnet så svetta jeg mye om natta i ukene etter fødsel. Noe som er relativt normalt pga alle hormonene og forandringene.
Med andre barnet derimot så begynte dette i tredje trimester. Er ikke snakk om å være litt klam, men det er kliss vått. Renner over hele kroppen og må skifte sengetøy hver dag. I løpet av natten må jeg ut å tørke meg, snu dyna og legge med på håndkle.
Er ikke hver natt. Ser jeg Kan skje svetter mer de dagene jeg har hatt en del vann i kroppen på kvelden? Har en teori om at jeg Kan skje svetter ut det ekstra vannet?
Uansett utrolig ubehagelig. Svetter ikke mye sånn ellers og ikke plaget med nattsvette utenom de to siste svangerskapene.

Har ingen erfaring med dette sjølv, men tenkte kanskje å dele denne artikkelen:

"Både gravide og nybakte mødre svetter gjerne mer enn vanlig. Det skyldes hovedsakelig at svettekjertlene blir mer aktive i denne perioden, og at væskevolumet i kroppen øker. Svetting er ubehagelig, men hold ut - to til seks uker etter fødselen vil de fleste oppleve bedring."
https://www.babyverden.no/gravid/svett/

Har av og til merker at jeg er litt svett når jeg våkner midt på natta. Vet ikke om dette er annerledes enn ellers, for når jeg ikke er gravid våkner jeg aldri på natta, så...:p

Back
Topp