Svette

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Etter fødselen har jeg svettet som en gris. Gikk opp ca 12-14 kg i svangerskapet. Gikk ned alt pluss mer de første ukene etter fødselen. Men denne svetten gir seg absolutt ikke. Er gjennombløt så fort jeg går ut av dusjen. Værst er når lille gråter, da kjenner jeg varmen kommer og svetten står ut av panna på meg.. Blir gal, føler meg så jævlig klam, svett og ufin. Grunnet svetten blir jo håret også fett før det rekker å tørke.. Sminke kan jeg bare glemme, den renner jo av før jeg kommer meg ut døra..
Flere som sliter med svette over 3 mnd etter fødsel?
 
Det er nok dessverre vanlig og hormonelt betinget. Ble litt bedre til meg etter jeg slutta å amme.
 
Jeg også. Gjennomvåt hver natt, og med en gang det er et lite knyst fra tulla. Spesielt ille om jeg samtidig har melkespreng..:eek:
 
Jepp..spesielt når jeg ammer!
 
Tenk så deilig å bare kunne svettet av seg alle kiloene :D Neida, forstår at det er plagsomt... Jeg svettet endel de første ukene, men gitt seg nå. Har dessverre ingen råd :/
 
Hele min indre termostat er på bærtur. Jeg svetter enormt mye, og i situasjoner hvor jeg stresser tar det helt av. Merker også at jeg svetter mye mer av trening. Samtidig kan jeg også bli veldig kald, spesielt i dusjen? Så jeg må dusje med glovarmt vann og er helt gjennomsvett før jeg har tørket meg, må åpne døra og lufte og greier. Fullammer og har en 2 åring fra før av, så det er ikke manko på svette-fremkallende situasjoner akkurat ;)
 
Jeg orker ikke mer av dette, så bestilte meg en legetime nå. Har ikke tatt noen blodprøver siden fødsel, så kanskje greit å ta en titt :)
 
Hormoner som løper løpsk her også, svetter, fått masse kviser og føler meg bare som en ufresh tenåring... Ble spurt om leg på butikken her om dagen(jeg er 32 år gammel)
 
Back
Topp