Sverigetur/harryhandel...

Beibinvår09

Forelsket i forumet

Noen år siden jeg var i Sverige for å handle, skal i morgen...
Skal kjøpe vin og røyk, men er det noe mer som virkelig lønner seg??
Apotekvarer, mat, klær osv.
Hva kjøper du når du shopper i Sverige??

vi skal også til sverige å handle litt snart...er ikke så "trena" på området men har hørt at div kjøtt er ganske rimlig der borte...

Pasta lønner seg å kjøpe..Hårfarge om du driver med det;)

Styr for all del unna: dasspapir, barberhøvler og bleier.. Det er dyrere enn i Norge.

Jeg kjøper: røyk, hårfarge, litt godis, flaskevann, klær, sminke etc..

Kjøtt, pålegg, ost, hundemat om du har hund, vaskemiddel, skyllemiddel er det vi pleier å kjøpe der :) Og godis og brus ;) Ellers så kan det jo hende at det er sommersalg på klær og sånn der også ;) Da sparer man jo evt enda mer oga kursen :)

Kommer litt an på hvor i sverige du skal, men de har tilbud på vinterbro på ssekker med lambi dopapir eller tørkepapir til 119 kr på coop obs på vinterbro om du trenger det også :) Mye billigere enn i sverige iallefall ;) Tenkte på om du kjører forbi der på vei til sverige :)

polarbrød er veeldig mye billigere i sverge.
ellers brus og den slags ulumskheter og,for den saks skyld! ;)
meieri produkter, som melk og rømme bl.a.
kursen er høy nå,så det er vel en 15% av på alt for øyeblikket.

Mulig jeg utleverer min ekstremt dårlig kunnskaper om valuta og økonomi nå, men shit au...
Hvis jeg kjøper en bukse til 100 sek, så tilsvarer dette ca 85 nok da eller?? Eller??

Jeg pleier å kjøpe:
Vitaminer
Ormkur til katt/hund
Hodepinetabletter
Smågodt
Pålegg
Brus

kommer ikke på mer i farta nå... :p

Kjøtt ( kjøttdeig, pølser, kylling o.l. )
Yoghurt
brus
godis
pasta
egg
polarbrød
potetgull
capri sonne
vaske/skyllemiddel
klær (fra H&M og Vero Moda)

Karbonadedeig
Kylling
ost 
Brus/juice
Diverse kjøttpålegg (eks vanlig gildepålegg - mye billigere i tillegg til den gode kursen)

Vaskemiddel (ofte ta 4 for hundre (svenske) kroner. Kjøper hvis jeg finner Neutral på tilbud.
Oppvaskmaskintab. 

Ellers vil det nesten lønne seg å ta storhandelen. Kjøp melk og smør og andre basisvarer som du ellers ville ha kjøpt hjemme. 

Jeg gjør det når jeg først er der, og skriver en handleliste som om jeg skal en tur på Rema.

Back
Topp