Sverige

MiaDenPia

Elsker forumet
Ser ut som det muligens blir en Sverige tur i nær fremtid, noe spesielt jeg bør se etter eller handle av babyrelaterte ting?

Noe spesielle hensyn eller liknende mht mat som jeg bør ta eller være bevisst på? Hva kan og kan man ikke spise ol

Skal trolig innom strømstad /gøteborg /ullared el.

Overnatting på hotell
Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Kooos deg :)
Jeg var på ullared for et par uker siden, reiste fra Stavanger. Lang tur men gikk veldig bra ;)
Var mye billig og kjekt på ullared :)
Ta med deg vann, litt snacks, støttestrømper og goe sko når du skal i varehuset :)

Ellers drakk ikke jeg vann fra springen, vet ikke om det er nødvendig men bedre å være sikker å heller kjøpe på flaske :)

Takk og takk for tips, det skal jeg:) er nok best med flaskevann generelt i utlandet sikkert.. Noen hensyn man bør ta mht mat i sverige generelt? Og evt på ferger? Blir nok å reise med sandefjord strømstad båten tenker jeg

Sent from my rk30sdk using BV Forum mobile app

Du kan fint drikke vann fra springen i Sverige. Maten der er også som her. Så de samme forhåndsreglene gjelder der som de gjør her:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Takk og takk for tips, det skal jeg:) er nok best med flaskevann generelt i utlandet sikkert.. Noen hensyn man bør ta mht mat i sverige generelt? Og evt på ferger? Blir nok å reise med sandefjord strømstad båten tenker jeg

Sent from my rk30sdk using BV Forum mobile app

Spiste frokost på båten bort og middag på tilbakeveien :) tror nok det går veldig bra, akuratt det samme som å gå ut å spise her i Norge ;)

Sikkert bedre enn her å, var på en sånn "kjesken" og skulle ha noe rask mat , mannen bestilte til meg , nuggets og salat uten dressing (pleier bestille nuggets med vann og sidesalat når jeg en skjelden gang er på mc'en) fikk nuggets med masse krydder og bittelitt salat med en svær klatt dressing på , ork ikke gå inn å klage , så bare børsta av nuggetsene som best det lot seg gjøre og lot halve salaten ligge igjen... usj !

Man skal være litt forsiktig med å spise egg, bær og sopp i Sverige. Ikke plukk og spis bær og sopp i skogen hvertfall. Jeg skal dit i 3 uker i sommer og tar med egg hjemmefra :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Vi har hatt hytte i Sverige i 10 år i år. Jeg drikker vann fra springen og brønnen spiser både bringebær, blåbær og tyttebær i skogen. Å vi plukker både kantarell og traktkantarell der. Egg der i mot spiser jeg ikke når jeg er gravid hvis det er 100% gjennomstekt/ gjennomkokt.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Vi har hatt hytte i Sverige i 10 år i år. Jeg drikker vann fra springen og brønnen spiser både bringebær, blåbær og tyttebær i skogen. Å vi plukker både kantarell og traktkantarell der. Egg der i mot spiser jeg ikke når jeg er gravid hvis det er 100% gjennomstekt/ gjennomkokt.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Bær og sopp i skogen har vært trygt i mange år, men man skal være litt forsiktig nå når de har fått denne revens dvergbendelormen. Selv om den ikke er så utbredt enda har de funnet den i magen på en svensk rev. Den er ikke farlig for dyr, men for mennesker. Enn så lenge har vi den ikke i Norge.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Takk for alle tips:) skal heldigvis ikke på tur i skog og mark:)

Back
Topp