Sverige tur

Bjørkeheksa

Glad i forumet
Vi skal ta båten fra Sandefjord til Strømstad på lørdag og ta en Harry handel. :) Er mest for turen sin skyll for jentungen. :) Og det er votter og vintere siden sist. Så jeg lurer på hva burde vi kjøpe når vi først er i Sverige?

Ville kjøpt litt kjøtt, bacon, vaskemiddel, apotekvarer, godis:D
Mye bra tilbud ombord i båten også!

Er ofte i sverige iløpet av vår/sommer/høst. Da handler vi kjøtt, bacon, caprisonne, brus, potetgull, også bruker gubben å sende meg på dollarstore/øob(overskuddslager) hvis jeg er sur og irritert i bilen :P Da handler jeg julegaver, ting til guttungen og katta samt andre ting vi trenger.

Foruten det som allerede er nevnt. Krydder og mel. Liker man å lage asiatisk mat så er det greit utvalg i butikkene. Jeg kjøper alltid med Philadelphia og babybel. Det er også gøy og titte innom outleter som det er nesten over alt. Der hender det at jeg finner noen kupp :)

Kjøper ikke vaskemiddel da jeg har erfart at det er veldig mye parfyme i f.eks vaskepulver. Og andre vaskemiddel er bob-bob.
Men kjøper skyllemiddel til klær. Elsker softlan sensitive (den hvite) synes den lukter veldig mildt og godt.

Caprisonne. Syns de er greie å ha i frysen på sommeren og hive med i bagen om vi drar på stranden.

Takk for tips og råd :) Da er det notert! :D

Ville vel helst valgt en annen helg pga helligdager. Kan hende du møter på stengte butikker.

Sjekk åpningstider. Vi skal til Sverige på lørdag. Dit vi skal er det åpent hele helgen med med kortere åpningstider. Systembolaget er stengt.

Vi skal ta båten fra Sandefjord til Strømstad på lørdag og ta en Harry handel. :) Er mest for turen sin skyll for jentungen. :) Og det er votter og vintere siden sist. Så jeg lurer på hva burde vi kjøpe når vi først er i Sverige?
Snus og røyk!

Vel vi kjøper vaskemidler, ris og bleier (når vi har bleiebarn) i Norge så ville ikke kjøpt det her!
Ibuprofen (ibux) får man til under 50 lappen så slike ting er greit å handle ;)
Om dere kjøper kylling så sjekk om den er tilsatt vann for det vil man som regel ikke ha ;)

Back
Topp