SvenskeCider

Alive and kicking

Glad i forumet
Lurte bare på en liten sak...
Er ikke vant til alkohol i det heletatt, -med unntak av Svenske Cideren -den på grønn glassflaske med nesten ikke noe alkohol i. (Vet mange som gir den til barn også)

Gjør det noe om jeg drikker den?

Tror ikke du tar skalde av 1 glass, men ville nok ikke drukket masse av det..

Jeg hadde nok bare latt være når du likevel ikke trenger alkohol[;)] mozell eller pærebrusen gjør nok susen[;)]

ORIGINAL: ViPrøverPåBaby

Jeg hadde nok bare latt være når du likevel ikke trenger alkohol[;)] mozell eller pærebrusen gjør nok susen[;)]

[;)]

så et sted for noen dager siden at alt under 1% er trykt..

ORIGINAL: firsttime1

ORIGINAL: Varme

Ikke drikk den du, alkohol er ikke godt for nurket ditt uansett hvor lite du får i deg veit du! *forkjemper av 100% alkoholfritt svangerskap*[:)][:)]

Men pærebrus og Mozell er veldig godt da!!

sign. denne jeg[:D]

ME TOO!!!![:)]

Det som har under 0,7% er alkoholfritt. Så er ikke noe farlig. Det rekker ikke å komme noe alkohol til babyen. Det er faktisk % i alkoholfritt øl. Jeg elsker øl på sommeren og drikker alkoholfritt øl. Jordmor har sagt at det ikke er noe farlig. Det forbrennes så fort i kroppen. Jeg drakk svensk cider i går. Jeg er også 100% imot alkohol og røyk i svangerskapet. Men så lenge det kalles alkoholfritt så er det ikke farlig.

ORIGINAL: MieKayla

Du tenker på den grønne glassflaska man får kjøpt på Europris..? Isåfall er det vel bare 0,2 % eller noe sånt i den..? Ett par glass vil nok ikke gjøre store skaden [:D] Du forbrenner jo 0,15% eller noe sånt pr time!

"et par glass vil nok ikke gjøre store skaden".. En liten skade er vel skade mer en stor nok vel. Men regner ikke med at det var slik du mente det;)

Men er helt imot å ta slike sjangser, så jeg ville heller ha drukket mozell eller noe som smaker likt med 0 % alkohol:)

Uff føler meg litt dårlig nå... Mannen min og jeg er VELDIG i mot alkohol i svangerskapet. Og ble begge ganske irriterte på svigermor som sa at ett glass vin ikke gjorde noe i ny og ne...

Men så sa mannen min at den cideren (som er 0,7% for de som lurte) praktisk talt er alkoholfritt så det ikke var noe problem...Så jeg drakk...

Tusen takk for alle ærlige svar. Jeg blir så sint på folk som drikker og røyker under svangerskapet "fordi de klarer ikke stå i mot". Og de evner ikke å tenke på babyen og hvor store konsekvenser det kan ha for livet til den lille. Også sitter jeg her og sliter hverken med alkohol (er så godt som avholds med unntak av svenske cideren en gang hvert jubelår) eller røyk, men hadde spist Brie uten å nøle om det ikke var for mannen min som satte foten ned.

"Dumme, dumme meg/ku". Ja nå skal jeg svelge min egen medisin. No more cider for me . Uansett hvor godt det er og lei jeg er av vann og alt annet enn appelsinjuice (som vi ikke hadde i hus til middag i dag).

Takk! Er glad for at ikke alle er like "tolerante" (enda så in`det er !!!!!

quote:

ORIGINAL: firsttime1

quote:

ORIGINAL: Varme

Ikke drikk den du, alkohol er ikke godt for nurket ditt uansett hvor lite du får i deg veit du! *forkjemper av 100% alkoholfritt svangerskap*

Men pærebrus og Mozell er veldig godt da!!

sign. denne jeg

ME TOO!!!!

Back
Topp