Svenske egg

mammaidesember

Glad i forumet
Sitter å søker på nettet, men er usikker! Ser alle sier at norske egg er trygt å spise bløtkokt fra Norge og at Norge er eneste landet man kan spise egg? Har vært i Sverige å handlet svenske egg, burde jeg være forsiktig med det? Hva med til baking, da stekes de jo bedre?

Tenker du fordi du er gravid, eller pga salmonella som er farlig for alle uansett? Når du steker varmes det til 200-225 grader så det tar knekken på alle bakterier. Når det gjelder bløtkokt egg er jeg usikker på hvor varmt det blir. Jeg vet at egg fra Danmark kan inneholde salmonella så derr må man være nøye iallefall. Kan det være listeria i egg?

Tenker du fordi du er gravid, eller pga salmonella som er farlig for alle uansett? Når du steker varmes det til 200-225 grader så det tar knekken på alle bakterier. Når det gjelder bløtkokt egg er jeg usikker på hvor varmt det blir. Jeg vet at egg fra Danmark kan inneholde salmonella så derr må man være nøye iallefall. Kan det være listeria i egg?
Ja, fordi jeg er gravid :) takk for svar! På noen nettsider står det at svenske egg er helt trygge, på andre nettsider står det kun norske, vanskelig å vite! Men for å være 100% sikker skal jeg kun bruke de svenske eggene jeg kjøpte til baking tror jeg.

Back
Topp