Svelget vann under kveldsbading, skummelt eller?

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
er jeg paranoid mor , går det greit når babyen svelger vann når de bader i badekaret sitt ?Eller må jeg være bekymret ?
 
Hmm, samme skjedde her, men jeg tenkte ikke noe over det før nå. Eldste svelger en del på babysvømming i den alderen, så jeg tror det går bra :) tror du det er noen fare hos dere?
 
Så lenge vannet er svelget og ikke inhalert og satt i halsen så går det nok helt fint! Tenk på alt det rare de kommer til å putte i munnen og smake på etterhvert! De fleste litt større barn spiser jo både sand og smaker på badevannet uten å ta nevneverdig skade av det. Inhalert vann (i litt mengde) er skumlere ifht sekundær drukning og kjemisk lungebetennelse, med det er worst case scenario! Som regel går det helt fint om man setter litt i halsen også.
 
Det skal langt mer enn litt badevann til for sekundær drukning også altså :) var en tid tilbake folk fikk helt panikk når de hørte om sekundær drukning. Men du skal nesten drukne i vannet i panikk før det begynner å bli skummelt med sekundær drukning. Det skjer ikke ved litt inhalert vann :)
 
Back
Topp