Svelger så mye feil?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Victor er jo 6 mnd nå og bruker fortsatt 0+ tuten på Dr. Browns flaskene sine.
Vi har forsøkt et hakk større tut men da virker det som at det renner av seg selv og at han ikke klarer å stanse å drikke sånn at det ender i et hosteanfall fordi det kommer for fort og at han da svelger feil.
Dette var også et stort problem da jeg ammet og utdrivningseffekten satt i gang. Da kunne han ikke drikke, om det rant selv... Det ultimate var at jeg pumpet meg først så det nesten var tomt også drakk han ''restene'' :p
Uansett... Han har begynt med en tutekopp med vann på til frokosten, lunch og middag det han får vann ved siden av og den er jo sånn ''antispill'' så det drypper eller renner ikke om han ikke drikker men selv med det blir han glupsk og mister kontrollen...
Noen som har opplevd det samme/ hørt om det osv? Vurderer å kontakte legen men vet ikke om det er noe å ta opp. Han får jo i seg all maten han trenger fra flaskene, det er bare det at det må renne saaaaa-aaakte, hvis ikke mister han kontrollen virker det som. Ser ut som han ikke klarer å styre det helt selv.
Han gulper så godt som aldri men brekker seg fortsatt av for ''klumpete'' mat - spesielt småfolk glassene (lapskaus fikk han til å kaste opp).

Råd anyone?

Har desverre ikkje noen råd, Kine bruke nr1 tutt på flaske når ho får ellers hoster ho og.. men vann fra tutekopp går veldig fint :) ikkje prøvs noe klumpete mat ennå..:) ka med at han får vann på flaske en stund og så prøve kopp igjen? :)

babyjente 27 Juli ♡

Har desverre ikkje noen råd, Kine bruke nr1 tutt på flaske når ho får ellers hoster ho og.. men vann fra tutekopp går veldig fint :) ikkje prøvs noe klumpete mat ennå..:) ka med at han får vann på flaske en stund og så prøve kopp igjen? :)

babyjente 27 Juli ♡

Ja, asså ikke klumper i den forstand men litt tykkere konsistens da. :)
Ja, må nok det. Han holder lille flaska si med vanlig 0+ tut helt fint selv og drikker av den. :)

En venninne begynte å snakke om feil på svelgerefleks osv så jeg ble litt skremt tror jeg :P

Hmm.. tror bare barna utvikler seg forsjellig :) mi e ikkje noe særlig glad i tykkere konsistens heller ;) kansje se det litt an og spørre helsesøster på neste kontroll? :)

babyjente 27 Juli ♡

Vi måtte gå over på firer-tut til melken, ellers ble han utålmodig og sint. Men når han drikker vann fra de samme, ender det i hosting.
Kommer vel sikkert fortere siden det er tynnere.

Prøver med toer-tut i natt til vannet.

Har ikke noe råd eller svar, men så lenge han synes det er greit med mindre tut, går det nok fint :)

Back
Topp