Svelger mye luft under mating... Hjelp...?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Lille har jo kiss. Noen dager er verre enn andre. Men av og til når han spiser - kanskje spesielt hvis han er veldig sulten er han utrolig glupsk. Han svelger nedpå som en villmann og jeg hører at han svelger mye luft. Jeg tror han da har vondt i nakke for når han da glipper taket hyyyyler han også kjemper han i seg litt mer før han skriker litt igjen - samme som han dreiv på med under ammingen. Vi bruker jo dr. browns, bruker kun tut nr 1, bytter stillinger men det hjelper ikke. Hører han svelger luft også kommer rumling og knip... Ond sirkel.
Hva kan jeg gjøre?

Aner ikke. Vi har det sånn innimellom og hu har ikke kiss. Hu skriker og spenner i hele kroppen. Og plutselig hiver nedpå resten av flaska. Og dagen etter kan alt være fint. Jeg har trudd hu bare er grinete og har en dårlig dag. Men kanskje det er noe annet. Nå ble jeg litt usikker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Aner ikke. Vi har det sånn innimellom og hu har ikke kiss. Hu skriker og spenner i hele kroppen. Og plutselig hiver nedpå resten av flaska. Og dagen etter kan alt være fint. Jeg har trudd hu bare er grinete og har en dårlig dag. Men kanskje det er noe annet. Nå ble jeg litt usikker.

Hmm.. Ikke godt å si... Det var jo derfor jeg slutta å amme egentlig og mt-terapauten sa jo at det kom av nakken men. Haha.. Blir bare ikke klok på det..

Lille er også slik, men jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å la han få rape når han blir slik også gi mer etterpå. Det bruker å fungere på han, men ja før han får opp rapen spenner han hele kroppen og hylgriner, så kommer rapen og alt er greit.

VI måtte også gi opp ammingen etter 3 mnd med mye ammestress :(

Lille er også slik, men jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å la han få rape når han blir slik også gi mer etterpå. Det bruker å fungere på han, men ja før han får opp rapen spenner han hele kroppen og hylgriner, så kommer rapen og alt er greit.

VI måtte også gi opp ammingen etter 3 mnd med mye ammestress :(

Her går det liksom ikke over uansett om han raper 100 ganger :( Han sparker og promper og står i men lite som hjelper på det verste. Masserer og ruller bein etter nesten hvert måltid når han er sånn men da ender det jo av og de at han bare sovner uten tilstrekkelig mat og våkner illsint etter 15 min igjen... Stakkar liten. Ikke greit å være baby!

uff da, ja ikke så enkelt å hjelpe de bestandig. Håper det går seg til snart

Bare en liten tanke, det kan godt hende jeg tenker feil nå, jeg har jo ikke hatt flaskebaby. Er det like ille hvis du prøver flasketut nummer 2? Kan det være at svelger mindre luft hvis han må "jobbe" mindre for å få i seg maten? Som sagt, det kan hende jeg er helt på jordet, men det går jo kanskje an å prøve. De få gangene min lille frøken har tatt flaske har jeg brukt nummer 2 tut, nummer 1 nekter hun plent å drikke av.

Vi bruker nr 2 på hu. Har prøvd nr 3 men da kommer det for fort og det meste havnet utenfor. Kanskje hu er i en gråsone, hvor den ene er for liten og svelger luft og den andre renner alt ut?

Bare en liten tanke, det kan godt hende jeg tenker feil nå, jeg har jo ikke hatt flaskebaby. Er det like ille hvis du prøver flasketut nummer 2? Kan det være at svelger mindre luft hvis han må "jobbe" mindre for å få i seg maten? Som sagt, det kan hende jeg er helt på jordet, men det går jo kanskje an å prøve. De få gangene min lille frøken har tatt flaske har jeg brukt nummer 2 tut, nummer 1 nekter hun plent å drikke av.

Det har jeg forsøkt og da kommer det ''alt'' for fort for klumsen min og han svelger feil osv... Det er nok kissen som gjør han sånn sa mt-terapaute i går... GJESP;)

Back
Topp