Svelge stoltheten?

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Jeg har holdt på amminga i snart 4 mnd i tillegg til flaska. I dag lå vi i senga i 1,5 t og bytta pupp frem og tilbake. Jeg er sta og nekter å stå opp for å lage flaske på natt (før 06:00). Men hadde ikke jeg fått sovet bedre om jeg bare sto opp klokka fem og lagde litt mme?

Kanskje det er på tide og svelge ammestoltheten også på natt?

Tja spørs jo hva du vil. Har mye å si for melkeproduksjonen, så jeg ville vel gjort begge deler. Først ammet, så gitt flaske og så sovet.

For å øke produksjonen kunne du prøvd å lagt h*n til puppen oftere både på dag og natt. Vil du heller amme enn å gi mme, er natten det viktigste tidspunktet for å gjøre det på. Amming på natten lar kroppen produsere mer melk. Det og alltid legge til så mye som mulig før et mme måltid. Men det er opp til deg å finne hva du vil :)

For å øke produksjonen kunne du prøvd å lagt h*n til puppen oftere både på dag og natt. Vil du heller amme enn å gi mme, er natten det viktigste tidspunktet for å gjøre det på. Amming på natten lar kroppen produsere mer melk. Det og alltid legge til så mye som mulig før et mme måltid. Men det er opp til deg å finne hva du vil :)
Ho sover stort sett fra 20-05 uten mat. Bruker å amme lenge før jeg legger ho og ammer alltid hvis ho våkner på natt. På dagtid er det varierende. Er vi borte er det lettest med flaske siden begge deler tar lang tid :/

Spørs jo hva du vil da. Det er jo flott at hun får mm så lenge som mulig, og som de andre sier så er nattamming viktig for å opprettholde produksjonen. Så om målet er å fortsette ammingen så hadde jeg fortsatt som nå.

I den ideelle verden hadde jeg fullammet. Når det ikke skjedde syns jeg det er viktig at ho får i seg det ho kan av mm. Jeg blir sliten av delamminga, men prøver litt til for datteren min.

I den ideelle verden hadde jeg fullammet. Når det ikke skjedde syns jeg det er viktig at ho får i seg det ho kan av mm. Jeg blir sliten av delamminga, men prøver litt til for datteren min.
Syns du skal ha deg selv i fokus også. Fortsett så godt du kan, men husk at du er en like verdifull mamma som de som fullammer. Jeg delammer på mine premisser og koser meg med det :) prøver å amme hver 2-3 time men stresser ikke med det som tidligere.

Syns du skal ha deg selv i fokus også. Fortsett så godt du kan, men husk at du er en like verdifull mamma som de som fullammer. Jeg delammer på mine premisser og koser meg med det :) prøver å amme hver 2-3 time men stresser ikke med det som tidligere.
Det er absolutt sant:) jeg holder på det lille vi får til. Ca hver 3.-4. Time. Ho sover fortsatt godt på natt:)

Back
Topp