svartpølse

mini_mamma

Elsker forumet
går det under spekemat? Uff, husker ikke sånt fra sist gang jeg. Har så dårlig matlyst om dagen, og det er det eneste som frister. Mistenker at jeg ikke kan spise det

Hos meg er det det eneste som frister av pålegg. Men er det spekemat? tror kanskje at det er det.. ble litt usikker nå selv.
Men så tenker jeg litt sånn at hva gjorde man før i tiden før alle disse forskerne og ekspertene sa at spekemat det er ikke bra.. De spiste jo alt og gjorde jo ting vi idag blir frarådet å gjøre, og det gikk jo bra?!

Det er spekemat... så det bør du ikke spise nei :)

og grunnen til at de nå advarer mot å spise spekemat er jo fordi det gikk jo ikke bra i gamle dager... samme som nå og det hvis man velger å spise det, noen går det bra med og andre går det ikke bra med.. er litt som å spille russisk rulett.. så de som ønsker å risikere svangerskapet og babyen sin.. slå dere løs.

Legg de på rista og grill de i noen minutter på 120 grader, nam nam! PS: Det holder ikke å kutte ut spekemat, like stor sjanse for listeria i kokt skinke om den har ligget i kjøleskapet :) Så på generelt grunnlag, i hvertfall for dere som er så bekymret, bør man kutte ut all kjøttmat som ikke er nylig kokt/stekt....

Back
Topp