Svarte! Samma dritten i dag også!

Prikketrusa

Elsker forumet
Dette var i går:
http://www.babyverden.no/Forum/Generell-diskusjon/Generelt/Hun-biter-meg-i-puppen-/1497203T/

I dag har hun ikke bitt, bare småtygd litt... Jeg har stålsatt meg for ikke å si au, og det gikk greit å amme til morgen og lunsj. Men nå til middag var det bare skrik og hyl, FØR jeg i det hele tatt har fått opp genseren! Hun vrir seg vekk og bare tuller! Har prøvd både før og etter jeg har gitt annen mat...
Har prøvd med flaske i dag også, men den bare dytter hun vekk og rynker på nesa.
Middagsmaten gikk ned på høykant sammen med vann, så hun er sikkert mett nå, men jeg er OPPGITT!!!

Kan det forresten ha noe å si at vi holder på med soppbehandling?
Hun er skikkelig misfornøyd hver gang hun får sprøyta med mycostantin imunnen, og det smaker jo mycostantin av puppene mine også, siden jeg smører det på der... Kan det være derfor hun ikke vil ha puppen?

Da mitt barn begynte å tulle ved puppen (rett etter fyllte 8mnd) droppet jeg å amme. Prøvde å gi han flaske, men ville ikke ha det heller. Da tenkte jeg at han ikke var sulten. På det tidspunktet fikk han jo en del annen mat i tillegg (grøt, middag, brød). Prøvde med pupp igjen til neste måltid, men bare tull da også. Det gadd jeg ikke, prøvde flaske, ville ikke ha det da heller. På natten ammet han, men neste dag var det samme tullet igjen. Natt nr.2 begynte han å tulle på natten også, og i en alder av 8mnd var det ikke aktuelt for meg å begynne med flaske på natten. På dag 3 fortsatte han å tulle, og da var vi ferdig med å amme. Han ville jo ikke noe mer. Jeg gikk da fra å amme minst 4 ganger om dagen, til ingenting. Gikk kjempe fint. Fikk ikke noe spreng, så han hadde nok trappet det ned fint selv uten at jeg hadde merket det. Begynte å gi han 1 flaske i døgnet (200ml tror jeg er anbefalt i den alderen hvis jeg ikke husker feil). Gikk fint å gi han denne på morningen før grøt, for da var han sulten! Er jo ikke sikkert at ditt barn er klar for å slutte, men sånn var det her. (Her var det mest trist for mor som syns ammestunden var kos!). Håper dere finner en løsning som passer for dere!

Når begynte dere på soppbehandlingen?

Når minimannen her fikk sopp i munnen hadde han total flaskenekt, på det verste hadde han total matnekt.
Han begynte på mycostatin, og dagen etter vi begynte ble det en liten bedring i maten, men ikke flaska. Var vel på tredje eller fjerde dagen han var tilbake til normale matrutiner igjenn.

Er nok det at det var vondt og spise og drikke.

Lykke til :)

Vi begynte på torsdag, så femte dagen i dag da. Hun har ikke virket plaget av soppen, ammingen gikk som en drøm helt frem til fredag, da begynte hun å bite litt... 
Fikk ikke gitt henne nå til kvelds heller, enda jeg vasket av puppen før vi prøvde.
SUKK! Det er trist for mor, dette ja!
Men vi prøver igjen i morgen, viss hun fremdeles er uvillig så får vi se...

Mi beit aldri men hun ble veldig ukonsentrert ved ca 8 mnd. Da kuttet vi alt av pupping på dagtid. Hun fikk drakk vann til maten siden hun ikke ville ha mme heller men hun fikk pupp morgen, kveld og natt. All amming foregikk dermed på soverommet under dempet belysning og rolige forhold, da gikk det mye bedre. Vi ammet helt til hun var 13 mnd vi! Til slutt var det bare litt morrakos igjen :-)

Så kanskje det er denne overgangen som kommer hos dere nå, bare litt fremskjøvet av soppbehandlingen?

Du sier hun ikke vil ha flaske eller nan.. hva med morsmelk på flaske? 

Jeg vil tro behandlingen kan ha litt å si.

Et noe intimt spørsmål, men har du fått tilbake mensen?

Mange små vil ikke lenger ha melka til moren når hun får tilbake mensen fordi smaken da blir annerledes.

Skal sies at jeg ikke har lest tråden fra i går, sånn hvis du allerede har svart på det..

Min mistet plutselig interessen for puppen like etter han fylte 8 mnd. Gikk fra å amme flere ganger om dagen til null intreresse what so ever ... Mulig jeg kunne lurt ham til å amme litt lengre, ved å gå inn på ett "mørkt", stille rom, men det passet meg egentlig ganske bra å kutte ut ammingen. Da spiste han jo mye annen mat, og det gikk helt fint å gi han ett flaskemåltid (eller var det to? Husker ikke) i døgnet.

Men soppbehandlingen kan jo selvfølgelig være årsaken. Se det ann noen dager, og viss du virkelig vil amme, så gjør det på ett sted hvor dere er alene og det ikke er noe som er mer spennende å se på :) Mycostatin smaker jo ikke akkurat godt heller, så det er sikkert lurt å vaske puppen litt først ja. Lykke til!

Amorosa skrev:
Da mitt barn begynte å tulle ved puppen (rett etter fyllte 8mnd) droppet jeg å amme. Prøvde å gi han flaske, men ville ikke ha det heller. Da tenkte jeg at han ikke var sulten. På det tidspunktet fikk han jo en del annen mat i tillegg (grøt, middag, brød). Prøvde med pupp igjen til neste måltid, men bare tull da også. Det gadd jeg ikke, prøvde flaske, ville ikke ha det da heller. På natten ammet han, men neste dag var det samme tullet igjen. Natt nr.2 begynte han å tulle på natten også, og i en alder av 8mnd var det ikke aktuelt for meg å begynne med flaske på natten. På dag 3 fortsatte han å tulle, og da var vi ferdig med å amme. Han ville jo ikke noe mer. Jeg gikk da fra å amme minst 4 ganger om dagen, til ingenting. Gikk kjempe fint. Fikk ikke noe spreng, så han hadde nok trappet det ned fint selv uten at jeg hadde merket det. Begynte å gi han 1 flaske i døgnet (200ml tror jeg er anbefalt i den alderen hvis jeg ikke husker feil). Gikk fint å gi han denne på morningen før grøt, for da var han sulten! Er jo ikke sikkert at ditt barn er klar for å slutte, men sånn var det her. (Her var det mest trist for mor som syns ammestunden var kos!). Håper dere finner en løsning som passer for dere!

Akkurat slik var det her også!
Og uka etter han begynte å tulle med puppen fant jeg ut at jeg var gravid igjen, så jeg tror det var grunnen her...
Har hørt at om man blir gravid, eller får tilbake mensen forandrer melka smak.
Jeg vil nok også tro at den soppbehandlingen har mye å si i ditt tilfelle!

Kan prøve med morsmelk på flaske, ja... Hadde jo vært greit om hun tok den flaska uansett, så kunne pappaen vært mer alene med henne. Hun har vært veldig, veldig mammajente til nå.

Ja den som hadde visst om jeg har fått mensen tilbake! Jeg aner virkelig ikke... Brukte minipiller fra mai og frem til for to-tre uker siden, da bytta jeg til spiral for å få slutt på småblødning. Eneste spiralen gjorde var at jeg fikk en større blødning... Kanskje det var mensen??
Argl... For noe dritt. Jeg er spent på hvordan det går med ammingen i morgen. emoticon

Back
Topp