svart tv

lima87

Gift med forumet
off... nå har jeg klart å komme borti en knapp et sted her... (vet ikke hvilken fjærnkontroll) :(
jeg hører lyden på tv, men det er bare svart kjerm... noen som har gjort det samme som kansje vet hva jeg skal trykke på for å frem igjenn bilde? dette er jo krise!!! hadde satt av denne dagen til å ligge på sofaen å glo på tv siden jeg har farta så mye rundt i det siste... :(

hehe ja jeg har prøvd det også...

ORIGINAL: **Turbotrusa**

Er det Get dere har?
Isåfall har du nok trykket på en annen kilde (altså til dvd/spill kanal)
Må da trykke der igjen og finne hvor tven er... Hos oss er det på HDMI 1. HDMI 2 er DVD.

Samme med canal digital. Du har nok kommet nær en slik en knapp ja.. den er ofte avbildet som en firkant med en pil ut fra, eller så står det: AV, eller det kan være 0-knappen.. Det varierer fra Tv til Tv.. men som regel er det tvens fjernkontroll du kan ha trykket feil på.. fort gjort...

Bare si hvilken du har så kanskje jeg kan hjelpe deg om du ikke har fått d til enda...

er canal digital

på fjernkontrollen til tv må vi ha den på component! men mange må ha den på hdmi.

hehhe DET kjønte ikke jeg mye av... :p er helt grønn på sånne ting... men jeg får høre lyden da... off passe frustrert her nå :s

heheh! har dere flatskjerm??
isåfall så er det en knappp det står hdmi på og en knapp det står component på!

ja jeg har flatskjerm samsung, men ingen av de knappene...

si mg modellen på tven..navne...skal finne bilde av fjernkontrollen..du er nok på feil A/V kanal snuppa.

hehe var ikke lett å finne ut av det :P tv'n heter så mye som samsung 42" ps42a416c1cxxe hd- var ihvertfall det som står på kviteringen... uff jeg føler meg max dum ak nå... :p

ja det ser sånn ut :)

hvilken dekoder har du? HD? PVR? eller HD pvr?? eller en av di gamle?? (jobba med det før skjønner du...)

Dersom du trykker på dekoderfjernkontrollen kommer det opp noe som helst på skjermen eller er den helt svart? Hva med på dekoderen? trykk f.eks på 1-tallet...

har sånn sølvgrå canal digital dekoder cdc 5050 bidet er svart uansett hva jeg trykker på-lyden er der jeg får bytta kanal og justert volum, men får ikke tilbake det forbanna bildet...

Dersom det er feil A/V kanal så er det enten den TV/DTV knappen. trykke på den noen ganger til du får inn riktig A/V kanal med lyd og bilde.. eller evt. HDMI knappen som er under di farga kanppene... den kobler deg direkte til HDMI kanalen dersom du har HD eller HD PVR dekoderen.

ORIGINAL: lima87

har sånn sølvgrå canal digital dekoder cdc 5050 bidet er svart uansett hva jeg trykker på-lyden er der jeg får bytta kanal og justert volum, men får ikke tilbake det forbanna bildet...

parabol md andre ord... oki... *klø seg i hodet*

hvilken fjernkontroll trykker du på da? til tv eller dekoder??

Fra canal digitals brukermanual:

Sort skjerm.
• Mottakeren er avslått (standby).
Skru på mottakeren.
• A V-inngangen er ikke koblet riktig til videoinngangen
på tv-en. Kontroller scartkoblingen.
• Feil kanal eller videobilde på tv-en.

dekoder... men jeg veit ikke hvilken av dem jeg har trykket på nå... [&:]

Back
Topp