Svart tunge!?

Linnsi86

Glad i forumet
Jeg oppdaget for 1 mnd siden at jenta mi hadde et grå/ svart belegg bakerst på tungen. Jeg var hos helsesøster i går på 5 mnd kontroll Og hun reagerte ikke noe på det. Så lenge alt annet var OK skulle jeg ikke bekymre meg. MEN jeg finner ikke ro.
Det er ikke noen leker som farger av, jeg har ikke gitt henne noe mat osv som kan gi den fargen!?
Noen som har vært borte i dette?
Har lest om noe som heter svart tunge syndrom eller hårete tunge syndrom.. Men ligner ikke på det heller....

Hvis du ikke slår deg til ro med det-så ville jeg bestilt en legetime:)

Jeg ringte legekontoret i dag, legen var inne på kontoret da jeg ringte og jeg fikk snakket med henne, hun sa også at så lenge alt annet var bra med vesla skulle jeg slappe av.
Jeg stresser ikke, men har ikke sett det hos barn før!?:-) ser ut Som om hun har spist en svar kjærlighet..

Det er ikke er fødselsmerke da? Hunden(sammenligner ikke babyen din med en hund :P ) til en jeg kjenner har en stor svart flekk langt bak på tunga som alltid har vært der og bare er et slags fødselsmerke :)

Det er ikke er fødselsmerke da? Hunden(sammenligner ikke babyen din med en hund :P ) til en jeg kjenner har en stor svart flekk langt bak på tunga som alltid har vært der og bare er et slags fødselsmerke :)

Tviler på det.. Jeg ser det er et belegg ...

En venninne ( sykepleier) mente dette var trøske som var blitt farget av svisker. Så vi kontakter legen i morgen. Takk dere[emoji173]️

Back
Topp