Svart pølse

PrøveLykken

Liker dette forumet
Jeg har sååå lyst på svartpølse :(
men det er vel ikke helt bra å spise det ettersom jeg har fått med meg ? :(

Ikke?:( bare hørt salami jeg...

Det er selvsagt akkurat det samme, det er snakk om alt av rått kjøtt, og alle former for spekepølse er rått kjøtt. Trønderfår, vossakorv, salami, svartpølse, morrpølse etc etc. Men er jo bare å frese dem litt i stekepanna eller microen, så er det trygt.

jeg har spist morrpølse og svartpølse jeg..eg gang iblant om det er det eneste jeg har lyst på. tenker at det er bedre med det en ingen mat..

var på butikken i går og holdt ei pakke med spekeskinke i håden, holdt den noen min før jeg la den tilbake..men gud så lyst jeg hadde på den,sammen med salat,flatbrød og potetsalat

Spekemat er spekemat....jeg holder meg borte frem til babyen kommer :) Når suget har vært som verst har det blitt ostesmørbrød med vossafår eller pizza med peperoni ;) Blir nok verre til sommeren, spekemat og øl i solen... Mmmmh!!

jeg har spist morrpølse og svartpølse jeg..eg gang iblant om det er det eneste jeg har lyst på. tenker at det er bedre med det en ingen mat..

var på butikken i går og holdt ei pakke med spekeskinke i håden, holdt den noen min før jeg la den tilbake..men gud så lyst jeg hadde på den,sammen med salat,flatbrød og potetsalat

Det sa jordmor til meg også, at man ikke skal bli hysterisk, og er man kvalm og et knekkebrød med spekeskinke er det eneste man kan tenke seg så går det nok veldig bra. Jeg har spist morr en gang etter jeg testet positivt (men ikke i første trimester, da spiste jeg ikke sushi og røykelaks heller), og mulig jeg gjør det igjen, men akkurat nå er matlysten helt normal, så da gidder jeg ikke ta sjangsen selv om jeg er fysen.

Det er faktisk bedre å la være å spise da. Den ene biten kan inneholde listeria, og babyen dør av det. Da er det bedre å ikke spise noe akkurat da.

*sniker fra august*
Idag har jeg kost meg med salami, som jeg frøys ned og tinte opp igjen. da skulle det ikke vær så farlig.. Men en skulle ikke bare spise salami, sa mi jordmor.
*sniker ut igjen* ;)

*sniker fra august*
Idag har jeg kost meg med salami, som jeg frøys ned og tinte opp igjen. da skulle det ikke vær så farlig.. Men en skulle ikke bare spise salami, sa mi jordmor.
*sniker ut igjen* ;)

Det holder ikke å fryse spekemat. For att den skal bli spisende for oss gravide må den varmebehandles!

Er vel litt ymse disse rådene om hva man skal spise og ikke og det forandrer seg jammen fort uten at det opplyses om noe grunn til det (tror ikke salami har blitt mer farlig de siste to, tre årene) Men jeg fryser det ned i 4 døgn hvis jeg absolutt må ha, men prøver å styre unna og i såfall ta minimale mengder.

Er vel litt ymse disse rådene om hva man skal spise og ikke og det forandrer seg jammen fort uten at det opplyses om noe grunn til det (tror ikke salami har blitt mer farlig de siste to, tre årene) Men jeg fryser det ned i 4 døgn hvis jeg absolutt må ha, men prøver å styre unna og i såfall ta minimale mengder.

Tror ikke rådene ang spekemat på Matportalen har endret seg så mye de siste årene. De to typene bakterier har jo blitt påvist lenge. Jeg forholder meg til Matportalen sine råd og ønsker ikke å ta sjanser, men hver sit svangerskap ;)

Tror ikke rådene ang spekemat på Matportalen har endret seg så mye de siste årene. De to typene bakterier har jo blitt påvist lenge. Jeg forholder meg til Matportalen sine råd og ønsker ikke å ta sjanser, men hver sit svangerskap ;)

Sign!

Jeg har lest at man kan fryse det ned, men det blir uansett ikke det samme... Så jeg holder meg unna! Tar ikke sjansen!

Back
Topp