Svart hår! Bleking/Avfarging?

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Er endel her inne som har gått fra svart/mørke brunt håt til blond?! Isåfall, hvordan gikk dere frem? Dere som gjorde det selv! Jeg skal gjøre det selv, og kan godt ta det over tid!
Bør jeg ta avfarging og noe aske oppi etterpå, elelr kjøpe bleking og ta striper? [8|]

Noen som vet? Skal kjøpe farge/bleiking/avfargign i morgen
 
jeg prøvde å bleke det selv.




og det gikk til helvette....

Håret ble kun bleka på toppen, å jeg så ut som en idiot...
Så jeg prøvde engang til...noen dager etterpå......men det hjalp ikke
 
ORIGINAL: TinaCeline

jeg prøvde å bleke det selv.




og det gikk til helvette....

Håret ble kun bleka på toppen, å jeg så ut som en idiot...
Så jeg prøvde engang til...noen dager etterpå......men det hjalp ikke


Gikk du rett på med bleiking, eller brukte du avfarging først?
 
ORIGINAL: *ZimileMamma*

ORIGINAL: TinaCeline

jeg prøvde å bleke det selv.




og det gikk til helvette....

Håret ble kun bleka på toppen, å jeg så ut som en idiot...
Så jeg prøvde engang til...noen dager etterpå......men det hjalp ikke


Gikk du rett på med bleiking, eller brukte du avfarging først?



Har ikke peiling :P
Kjøpte noe som sku være helt supert,sånn ekstra sterkt ettellerannet +1 eller x1 ellerja... Noe...
aner ikke [8D]
 
ORIGINAL: TinaCeline

ORIGINAL: *ZimileMamma*

ORIGINAL: TinaCeline

jeg prøvde å bleke det selv.




og det gikk til helvette....

Håret ble kun bleka på toppen, å jeg så ut som en idiot...
Så jeg prøvde engang til...noen dager etterpå......men det hjalp ikke


Gikk du rett på med bleiking, eller brukte du avfarging først?



Har ikke peiling :P
Kjøpte noe som sku være helt supert,sånn ekstra sterkt ettellerannet +1 eller x1 ellerja... Noe...
aner ikke [8D]


[8D]
 
avfarging fungerer ikke på mitt svarte hår, heller ikke på salong (nikita) prøvde hjemmebleking og, og endte opp med bleket ettervekst[;)] Nice
 
ikke bleik det! prøv avfarging først... men jeg vill ehelst gått til frisør... det er sjelden jeg går til frisør selv. jeg pleier å fixe håret mitt selv, men den sitvasjonen der er vrien...
gjorde det selv for noen år siden, og det ble katastrofe[:-] brukte MASSE penger på masse greier. og måtte til slutt til frisøren og betale like mye der...
spar penger og tid og frustrasjon med å gå direkte til frisør :)
 
Jeg bruker svært lite avfarging..striper heller rett som det er over flere omganger og lar det gå tid mellom hver gang.
 
Såvidt meg bekjent er bleking og avfarging kjøpt på butikk, nøyaktig det samme. Og det blir desverre ikke pent, uansett. Du må mest sannsynlig gjøre det flere ganger og ender med å kanskje ødelegge hele manken.
Hvis svartfargen din i tillegg er hjemmefarging er du enda mer fucked for å si det sånn [8D] Det blir ikke pent. Det vil bli lyst i bunnen, gult i lengdene og oransj i tuppene. Og det er 98% sikkert at det vil bli sånn. Da vil du måtte korrigere, og gå utifra tonehøyden av den mørkeste fargen for å så velge en kald semi/ demi permanent farge og da er igjen sjansen stor for grønt hår. Så akkurat dette er absolutt ikke anbefalt å gjøre selv. Det er så og si sikkert at det blir grusomt og at håret ditt i beste fall blir godt slitt, i verste fall faller det av.
 
ORIGINAL: Labambie

Såvidt meg bekjent er bleking og avfarging kjøpt på butikk, nøyaktig det samme. Og det blir desverre ikke pent, uansett. Du må mest sannsynlig gjøre det flere ganger og ender med å kanskje ødelegge hele manken.
Hvis svartfargen din i tillegg er hjemmefarging er du enda mer fucked for å si det sånn [8D] Det blir ikke pent. Det vil bli lyst i bunnen, gult i lengdene og oransj i tuppene. Og det er 98% sikkert at det vil bli sånn. Da vil du måtte korrigere, og gå utifra tonehøyden av den mørkeste fargen for å så velge en kald semi/ demi permanent farge og da er igjen sjansen stor for grønt hår. Så akkurat dette er absolutt ikke anbefalt å gjøre selv. Det er så og si sikkert at det blir grusomt og at håret ditt i beste fall blir godt slitt, i verste fall faller det av.


det gjorde mitt hår[&o] ikke alt da... men plutselig kunne det bare dette av litt her og litt der[8|]

(bleiket det 7-8 ganger på et kort tidsrom) [:-]
 
jeg stripa å stripa hjemme, å endte med kort hår.. å jeg har egentlig et sterkt hår!
 
hadde mørkebrunt nesten svart, første gang ble det gulerotaktig [8D]
Men det sliter sykt på håret, ble helt tørrt :\
 
ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg bruker svært lite avfarging..striper heller rett som det er over flere omganger og lar det gå tid mellom hver gang.


Og så er kuring veldig viktig.

La det går tid mellom stripingene og kur godt, med det har jeg aldri opplevd at håret har blitt så ødelagt at det har knekt eller falt av.
 
Tusen takk for mange svar.
Tror jeg kasnskje skal prøve å stripe det...for å se hvordan det blir. Har rimelig kort hår, men sparer til langt :P MEn vi ha det lyst før det blir lengre - og evt enda mer ødelagt.
Får prøve litt hjemmemekking. KJenner jeg meg selv så er jeg svart i håret igjen om 1 mnd tid - så gidder ikek bruke tusenlapper på det.
 
Jeg hadde helt svart hår i Mars, men nå begynner det endelig å bli lyst, eller det er lyst men ikke helt hvitt slik jeg vil ha det:)
Det første jeg gjorde var å kjøpe 2 stk med avfarging, du tar da avfarging to ganger etter hver andre, for da får du det ca orange. Men bruk to dager på dette, for det skader jo håret! Husk å kjøpe hår kur! VELDIG VIKTIG!
Så prøvde jeg å stripe det selv, men det gikk dårligt, så jeg gikk til frisøren å stripet det, og det ble veldig bra, stripene ble gule. dette har jeg gjort 2 ganger.
Etter dette har jeg brukt blå- shampoo som skal få bort det orange og gule i håret, og den har hjulpet veldig bra! å sitt ute i solen når håret er tørt.

Og en annen viktig ting, når du skal vaska det, da detter det en del hår av, men ta å føn det helt tørt, før du grer igjennom det. for vis ikke mister du mye hår som er friskt. for håret blit spagetti for å si det slik. prøv dette jeg er blitt veldig fornøyd, og skal aldri farge håret mitt svart igjen, nå har jeg stresset nok med dette her:) Lykke til:D
 
ORIGINAL: delis

Jeg hadde helt svart hår i Mars, men nå begynner det endelig å bli lyst, eller det er lyst men ikke helt hvitt slik jeg vil ha det:)
Det første jeg gjorde var å kjøpe 2 stk med avfarging, du tar da avfarging to ganger etter hver andre, for da får du det ca orange. Men bruk to dager på dette, for det skader jo håret! Husk å kjøpe hår kur! VELDIG VIKTIG!
Så prøvde jeg å stripe det selv, men det gikk dårligt, så jeg gikk til frisøren å stripet det, og det ble veldig bra, stripene ble gule. dette har jeg gjort 2 ganger.
Etter dette har jeg brukt blå- shampoo som skal få bort det orange og gule i håret, og den har hjulpet veldig bra! å sitt ute i solen når håret er tørt.

Og en annen viktig ting, når du skal vaska det, da detter det en del hår av, men ta å føn det helt tørt, før du grer igjennom det. for vis ikke mister du mye hår som er friskt. for håret blit spagetti for å si det slik. prøv dette jeg er blitt veldig fornøyd, og skal aldri farge håret mitt svart igjen, nå har jeg stresset nok med dette her:) Lykke til:D



Takk for flotte tips!

HVor får man tak i blå shampoo+
 
ORIGINAL: *ZimileMamma*

ORIGINAL: delis

Jeg hadde helt svart hår i Mars, men nå begynner det endelig å bli lyst, eller det er lyst men ikke helt hvitt slik jeg vil ha det:)
Det første jeg gjorde var å kjøpe 2 stk med avfarging, du tar da avfarging to ganger etter hver andre, for da får du det ca orange. Men bruk to dager på dette, for det skader jo håret! Husk å kjøpe hår kur! VELDIG VIKTIG!
Så prøvde jeg å stripe det selv, men det gikk dårligt, så jeg gikk til frisøren å stripet det, og det ble veldig bra, stripene ble gule. dette har jeg gjort 2 ganger.
Etter dette har jeg brukt blå- shampoo som skal få bort det orange og gule i håret, og den har hjulpet veldig bra! å sitt ute i solen når håret er tørt.

Og en annen viktig ting, når du skal vaska det, da detter det en del hår av, men ta å føn det helt tørt, før du grer igjennom det. for vis ikke mister du mye hår som er friskt. for håret blit spagetti for å si det slik. prøv dette jeg er blitt veldig fornøyd, og skal aldri farge håret mitt svart igjen, nå har jeg stresset nok med dette her:) Lykke til:D



Takk for flotte tips!

HVor får man tak i blå shampoo+


Får tak i den på frisørsalonger, koster ca 300 kr for 1 flaske, eg har hatt mi nå i ca 3 uker, så den varer en stund, men er absolutt verdt det:) å når eg har fått alt håret lik farge, så skal jeg kjøpe sølvkur, da blir det hvitt:) men må ikke ha det for lenge i, da blir det grått:) fåes også på frisørsalonger;)
 
holder på med dette jeg å[:)]

har farget håret mitt sort hjemme i ca 1 år nå, å for en måned siden ca kjøpte jeg 2 bokser med den vanlige m1 blåboks bleikinga.. tok hette striper.. masse masse striper..skylte ut å kuret det masse.. de ble ikke blonde men så lyse ut i forhold til det andre mørke som var igjen.. så kjørte jeg en ny runde med samme.. men da bleket jeg stripene i hetta 2 ganger etter hverandre.. (uten å ta av hetta imellom) .. kuret masse..
å nå har jeg nettopp tatt etterveksten og hatt i bleking på alt som var igjen.. fikk ei veninne til å hjelpe med å skille ut hva som var mørket å lyst..

Så nå skal jeg ta den sølvgreia alle snakker om[:)]
 
Har flere venninner som har prøvd å gå fra mørk brun/svart til blond og det går ALDRI bra. I beste fall får du orange hår i verste fall mister du håret[8|] Det står jo bak på alle pakkene at det ikke kan brukes på hår mørkere enn mellom blond! Avfarging kan du jo gjøre hos frisøren, men de fraråder det på det sterkeste for det sliter veldig på håret! Sikker på at du er mye finere med mørkt hår[:D]
 
Jeg er brunette (mørk brun) om vintern og blir blond om våren med bleking. Jeg tar vel alltid en risk og det har alltid blitt overaskende bra.[:)] føler ofte det er litt vell mye knæsj farge i starten, men det går seg til og blir faktisk bra på kort tid.
 
I år ville jeg ta striping til frisøren....det gikk delvis bra, det ble kobber farge/oransj på noe og de måtte tone det. Også ble det bra.
 
Haha her er detomvendt, blir bra hjemme,men ikke hos frisøren[8D]
 
 
 
Back
Topp