Svar på søknad om svangerskapspenger

Solsikke25

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei, noen som har søkt om svangerskapspenger og vet hvor lang tid det tar å få svar fra nav?

Setter pris på alle svar :)

Slenger meg på denne, lurer på det samme, etter å ha sendt inn søknad i går. I følge jordmor gjaldt graderingen som søkt om fra i går, syntes det er litt risikabelt, da jeg ikke vet om nav godkjenner:happy:

Handler det ikke om at arbeidsgiver skal sende inn lønnsoversikt- og dette kan de ikke gjøre før en viss periode før man går i permisjon.

Leste foreldrepenger:joyful: Men så etterpå at du spør om svangerskapspenger, så tok vekk svaret mitt..:facepalm:

Handler det ikke om at arbeidsgiver skal sende inn lønnsoversikt- og dette kan de ikke gjøre før en viss periode før man går i permisjon.
Obs leste feil. Men det er samme at arbeidsgiver må sende lønnsoversikt før du for godkjent.

Hei, noen som har søkt om svangerskapspenger og vet hvor lang tid det tar å få svar fra nav?

Hadde det forrige svangerskap - tok ikke så lang tid egentlig.. men det kom - merkelig nok - an på hvor i landet en bodde. NAV sa at de meget sjeldent sa lege/jordmor imot på det, så de fleste fikk det.

Så fort alle papirer var sendt (søknad og inntektsmelding) så tok det maks en uke her. Men de har jo x antall uker som behandlingstid, og du får tilbakebetalt. Så man slutter jo å jobbe fra den datoen dere satt i søknaden.

Hos meg tok det 3-4 uker, men det var fordi arbeidsgiver var treg med å sende inn inntektsmelding. Etter den var sendt, ble det innvilget dagen etter :)

Jeg kontaktet NAV i mellomtiden, og de sa at jeg bare måtte slutte å jobbe fra den datoen jordmor hadde skrevet i søknaden.

Leste foreldrepenger:joyful: Men så etterpå at du spør om svangerskapspenger, så tok vekk svaret mitt..:facepalm:
Leste også foreldrepenger

Jeg og leste foreldrepenger! Men godt var det- for da kom jeg på å minne sjefen min på at hun måtte sende inntektsmelding til NAV, og det hadde hun glemt- så nå er jeg hvertfall i rute der, om ikke annet!

NAV kan ikke overprøve jordmor og sjef, det står i papirene, derfor er det ingen risiko. Du får innvilget svangerskapspenger i den prosenten som er avtalt med leder fra den datoen dere avtaler. Behandlingstiden er bare en prosedyre, det er ikke egentlig en søknad, det er en beskjed til Nav. Hehe. Bare pass på så bedriften din sender inntektsmelding, men uansett skal du ikke jobbe fra datoen det står i papirene. Jeg har gjort det samme :) Ikke noe problemer, og det gikk på en dag når arbeidsgiver sendte inntektsmelding, men som sagt : det er ikke en søknad i sånn forstand.

Back
Topp