Svar på søknad om foreldrepenger - NAV

Fiolia

Flørter med forumet
Mange som har fått svar på søknaden?

Har fått godkjent ja. Tok ca 2 veker fra eg leverte. MEN di har jo "mista" ein av to inntektsopplysninger... Bah..

Merarbeid.no :(

ikke fått noe svar, ca 4 uker siden jeg leverte den så håper svaret snart kommer så jeg kan slappe skikklig av med at det også er i orden :) vet aldri med nav...

smurfen84 skrev:
ikke fått noe svar, ca 4 uker siden jeg leverte den så håper svaret snart kommer så jeg kan slappe skikklig av med at det også er i orden :) vet aldri med nav...

Yr: Ja, det var dette med inntektsopplysninger da.

smurfen84: Da ville jeg tatt kontakt for å høre om de mangler noe...

Jeg gjorde nemlig det. Og da fikk jeg beskjed om at de manglet inntektsopplysninger. Lønnskontoret mener de har sendt det.. Så da er det noe som ikke stemmer.
Jeg fikk lønnskontoret til å scannne og sende over papirene på mail, slik at jeg selv kan levere de til NAV. Da er jeg sikker på at det blir gjort i alle fall.

Hører flere som sier de ikke har fått beskjed om at noe mangler i søknaden, og bare går og venter. Også viser det seg som regel å være inntektsopplysningen.
Men de er veldig behjelpelige når man tar kontakt da. Så jeg tenker det er bedre å bare skaffe papirene jeg trenger selv, og levere det til dem. Da blir det nok orden :)

Har heller ikkje fått svar på søknaden, tenkte å ta kontakt å høre korleis det ligger an...
Leverte søknaden heilt i begynnelsen av august, og fekk svar eit par dager atterpå at søknaden vart mulig avslått pga mangel på inntektsopplysningane frå arbeidsgiver...Eg kontakta både nav og arbeidsgiver, slik at arbeidsgiver sendte papira, og ringte inn igjen ca. 1 veke etterpå for å forsikre meg om at papira var komt fram, og det var dei då....

Jeg var temmelig stressa over dette i slutten av forrige uke, følte det var leeeenge siden jeg sendte inn. Jeg vurderte å ringe jobben for å høre om de hadde sendt alt de skulle, men drøyde det litt til, siden ammetåka har kommet litt på forskudd... Og denne uka kom de i posten, i går faktisk og den hadde blitt innvilget :-)

Føler man det har tatt for lang tid er det ikke verre enn å ringe til nav for å høre hvordan det ligger an, eller ringe jobben og spørre om de har fått sendt inn alt.

Fikk vel et brev etter noen uker om at jobben min ikke hadde klart å sende inn inntektsopplysninger og at hvis ikke disse kom innen tre uker - ville jeg få avslag på søknaden.

Kjempe. Jeg jobber i kommunen, og det er vel ikke akkurat en kjent sak at ting går så fort der... :/

Tok ca 4-5 uker fra jeg leverte søknad til den ble godkjent :) Sist tok det myyye lenger tid og var en del tull, men nå gikk det forbausende lett og raskt!

Back
Topp