Svar på henvisning

Camillas

Elsker forumet
Fikk det i dag....
Der sto det at henvisningen skal taes opp til vurdering på om vi har rett på hjelp. Ble nesten litt engstelig jeg da, trodde at når vi allerede hadde
fått forsøk 1 gang så fikk vi det automatisk igjen...
Det er ingen tvil om at vi ikke kan få på egenhånd, for mannen har ikke lenger noe produksjon p.g.a tidligere testikkelkreft.
Så vi har jo "barna" våre på frys på Riksen.
Håper det bare er ett generelt skriv alle får da, går jo ut i fra det.

Andre her som har vært gjennom søskenforsøk eller nye forsøk som har fått ett slikt svar etter en henvisning?
Evt hvor lang tid etter mottat brev fikk dere videre info? ( og er det lenge siden)... Jeg er litt utålmodig merker jeg.[8|]

Det er sikkert berre eit standard brev dei sender ut. Alle har vel rett på søskenforsøk dersom ein kun har eit barn?

Og det er jo klart at dåke må få bruka dei som er i frysen[:)]

Ja vi har kun en datter så da får vi nok gjennomslag på det altså, men er litt rart at de sender ett sååå generelt brev.
Syntes iallefall de kunne hatt 1 for førstegangs og 1 for de som har vært gjennom det fra før.
Står utredning/ behandling, vi trenger jo absolutt ikke utredes iallefall [:D]

ORIGINAL: Ivara

Det er nok bare standardbrevet som sendes ut. Skjønner på en måte at de har ett standardbrev, det blir jo mindre administrasjon hvis alle søknader kan legges i en bunke så fort de er registrert mottatt.

Men så lenge dere har egg på frys er dette bare en formalitet. Eggene er jo DERES og dere har rett til å brule de [:)]
Håper dere slipper å vente så lenge da.

Signerer Ivara her.

Å ja, glemte å svare på det andre spørsmålet ditt [:)]

Sendte henvisning i oktober, fikk brev om mottatt søknad etter ca en uke. Så tok det et par uker før  vi fikk brev om forsamtale, var på forsamtale i november, og ringte inn mens i desember. Og skal ha uttak til mandag.
Så saksbehandlingen der er relativt rask [:)]

Oj såpass raskt ja [:)] men var det 1. forsøket deres?
For vi har jo hatt 1. forsøk med positivt resultat før, trodde kanskje vi ikke trengte forsamtalen da...

Ja... så jo nå at dere har hatt ett avbrutt forsøk da og da hadde dere sikkert forsamtale før det.
Er det Riksen dere har forsøk? Lykketil på Mandag forresten [:)]

ORIGINAL: Camillas

Sendte henvisning i oktober, fikk brev om mottatt søknad etter ca en uke. Så tok det et par uker før  vi fikk brev om forsamtale, var på forsamtale i november, og ringte inn mens i desember. Og skal ha uttak til mandag.

For vi har jo hatt 1. forsøk med positivt resultat før, trodde kanskje vi ikke trengte forsamtalen da...

Dette er første forsøk ja [:)]
Vil tro dere må inn til samtale med lege, men dere slipper sikkert den fellestimen med sykepleier og bioingeniør siden dere har gjort dette før.

Ja han må vel titte på egga mine for å dosere medisiner [:)]

Gleder meg jeg!!!

Kan tenke meg du er spendt nå!!! Uttak på Mandag, blir lang helg på deg dette [;)]

Dette er første forsøk ja [:)]
Vil tro dere må inn til samtale med lege, men dere slipper sikkert den fellestimen med sykepleier og bioingeniør siden dere har gjort dette før.

Ja han må vel titte på eggstokkene mine for å dosere medisiner [:)]

Gleder meg jeg!!!

Kan tenke meg du er spendt nå!!! Uttak på Mandag, blir lang helg på deg dette [;)]

Det er nok ett standard brev. Vi fikk akkurat samme, selvom det var ifht vårt første forsøk/barn. Jeg ble litt småsint og usikker jeg etter å ha lest brevet, til jeg skjønte at det var standard brev[;)]

Vestlandsjento har rett, det er standardinfo som de er pliktig å informere om fordi det går på pasientrettigheter. Ventetiden er det sikkert enklest å få ved å ringe til avdelingen og spørre.
Lykke til! [:)]

Ventetiden på Riksen er 12 uker, men jeg vet ikke om det er for oppstart av medisiner eller uttak.... Håper det er for uttak, sånn at jeg kan starte opp m spray i April [8D]

Hmm, ikke godt å si, tror nok jeg ville tatt en telefon og hørt.
Noen venner av oss fikk akkurat negativt på fryseforsøk på riksen nå i forrige uke, og de hadde fått beskjed om at de måtte vente til juni med neste forsøk. Syns det var lenge, håper du slipper å vente så lenge. Lykke til! [:)]

ORIGINAL: marimari

Hmm, ikke godt å si, tror nok jeg ville tatt en telefon og hørt.
Noen venner av oss fikk akkurat negativt på fryseforsøk på riksen nå i forrige uke, og de hadde fått beskjed om at de måtte vente til juni med neste forsøk. Syns det var lenge, håper du slipper å vente så lenge. Lykke til! [:)]

Hmmm Juni!!! Det er lenge.... [:o]
Så leit at det ikke gikk bra for vennene dine [&o]

Jeg ringte for ca 2 uker siden og da sa ho at det ikke var noe ledig før Mai, men vet jo ikke om det var til oppstart av medisiner eller uttak og innsetting da.
Hører jeg ikke noe i løpet av uka, så ringer jeg inn uka etter for å høre om når de regner med at vi kan sette igeng med hormoner i første omgang ...

Back
Topp