Svar på blodprøver

MissFlite

Glad i forumet
Dere som har hatt 12 ukers-kontrollen, har dere fått svar på blodprøver ennå? Oppdaget dere noe unormalt eller overraskende? Hvor lang tid tok det til dere fikk de?

Jeg var på kontroll 3,5 uke siden og ikke fått svar ennå. Litt spent på om jeg må ta noen tilskudd (er vegetarianer så har opplevd å være lav på jern, b12 og D-vitamin før), og om jeg har hatt toxoplasma (bodd ved middelhavet og vært mye med katter)! Også lurer jeg på blodtypen min, det har jeg aldri visst!

De er i alle fall analysert nå, så du kan sikkert ringe legesenteret og høre :)

Tok prøver for en uke siden, var innom og fikk svar idag - men legen hadde også sendt svar for 2 dager siden. Hadde lite d-vitamin og må fortsette med folat et par mnd til.

Jeg fikk beskjed om at vi skulle snakke om det på neste kontroll (når jeg er 24 uker, hahah), så regner med at hvis jeg ikke hører noe før det, så er alt som det skal være :)

Jeg fikk samme beskjed som sellanraa, regner med de hadde ringt hvis det var noe galt [emoji28] blodprosent målingen og urinprøven fikk jeg svar på med engang og de var fine [emoji4]

Huff, så lenge å måtte vente til uke 24!

Jeg fikk beskjed om at de kom i posten, så håper å få de snart! Har etterlyst de på epost til helsestasjonen. Jeg er litt nerd og elsker blodprøver og labratorieanalyser og sånt, så vil ha det selv. :angelic:

Jeg fikk melding fra legen min i dag. Fikk beskjed om at alt så fint ut, bortsett fra D-vitamin nivået, det var altfor lavt. Har også fått bekreftelse på at jeg har hatt røde hunder og den 5 barnesykdommen. Det ønsker vi å vite siden jeg jobber i barnehage og de sykdommene kan være farlig for gravide [emoji4] fikk svar etter en uke eller to [emoji4][emoji1360] husker ikke når jeg var hos legen - smeltehjerne [emoji1365]

Jeg fikk beskjed om at de kun sender ut resultater hvis det er noen mangler. Hvis jeg likevel vil ha svaret, skal jeg kontakte legesenteret.

Jeg skulle også få beskjed hvis det var noe vi måtte gjøre noe med...

Jeg får nok svar på de når jeg skal til jordmor 18.april. Hun sa legen ofte ga de til henne.

Huff, så lenge å måtte vente til uke 24!

Jeg fikk beskjed om at de kom i posten, så håper å få de snart! Har etterlyst de på epost til helsestasjonen. Jeg er litt nerd og elsker blodprøver og labratorieanalyser og sånt, så vil ha det selv. :angelic:

Enig, tenker for førstegangsfødende er det jo greit å vite blodtype spesielt for å forberede seg hvis en er rhesus negativ [emoji28] men regner med de ringer om de oppdager det [emoji4]

Fikk endelig blodprøvesvarene nå!

Jeg har hatt toxoplasmainfeksjon så barnet er beskyttet mot toxoplasma, hurra! Også har jeg blodtype 0 og RhD+,også har jeg litt mangel på jern! Elsker prøvesvar :D

Legen min fortalte på kontrollen at hun ikke kom til å si i fra om noe med mindre det var noe uvanlig, jeg var litt lav på jern og B12 så jeg fikk beskjed om dette dagen etter prøvene var tatt. Spurte samtidig om resten av prøvesvarene og fikk de der. Så fikk jeg brev i posten som skulle være med til føden (standard HIV, hepatitt, rubella, blodtype) det var kanskje en uke eller to etter jeg tok prøvene jeg fikk disse?

Det tar ikke lang tid å analysere blodprøver og det er begrenset holdbarhet så de har sikkert blitt analysert og sendt til legen allerede. Siden du ikke har fått beskjed vil jeg tro alt var i orden og det er derfor du ikke hørte noe. Du må nok kontakte legen selv om du vil ha svarene. Brevet med blodtype osv. får du nok i posten :)

Oj, ser jeg ikke leste igjennom godt nok og du fikk de i dag :)

Jeg fikk svar i posten i dag. Ca 2uker etter. Uheldigvis rhesus negativ [emoji29] alt annet var helt fint [emoji4]

Jeg fikk svar i posten, men det stod bare informasjon om rhesus positiv og ikke påvist HIV. Det var ingen informasjon om vitaminer, jern, etc. Skulle det stått noe om det?

Fikk flere ark, ett som viste prøvesvar på hemoglobin, langtidsblodsukker, D-vitamin og jern, ett som viste blodtype, og
ett som viste om jeg hadde antistoffer eller infeksjon for diverse ( hiv, hepatitt, rubella og toxoplasma tror jeg det var). Også et prøvesvar på en urinprøve som var sendt til dyrkning. Pluss en lapp fra jordmor om å ta et jerntilskudd.

Jeg tok prøvene i uke 13 og fikk svar på siste legekontroll i uke 18 (denne uken). Har visst blidtype 0+. Kom ingenting i posten men fikk med resultatark hjem. Hadde høye jernlager og blodprosent. Blodsukkeret var også som det skulle. Ellers ingen funn.

Back
Topp