Svar på blodprøver

Murre

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg var på første svangerskapskontroll 10.juli og tok alle blodprøvene. Er det vanlig å få brev i posten med "resultatet" eller får man bare oppsummering fra legen på neste kontroll? :-)

Jeg var på første svangerskapskontroll 10.juli og tok alle blodprøvene. Er det vanlig å få brev i posten med "resultatet" eller får man bare oppsummering fra legen på neste kontroll? :-)

Jeg tok på mandag, og da spurte han meg om jeg ville ha det i posten. Ellers måtte jeg komme innom igjen å få skrevet på før neste jordmor-time. Tror ikke jeg hadde fått noe om jeg skulle til han igjen.

Jeg får alt digitalt. Har tilgang til min egen journal og barnas og der kommer alle testresultater, referat fra legebesøket, jeg kan bestille time og sende spørsmål til lege. Det er så greit!

Jeg får alt digitalt. Har tilgang til min egen journal og barnas og der kommer alle testresultater, referat fra legebesøket, jeg kan bestille time og sende spørsmål til lege. Det er så greit!
Så kjekt! Sånn burde det vært overalt ! :-)

Sniker fra desember.

Det varierer fra legekontor til legekontor. Noen legekontor sender ikke ut svar på prøver med mindre man ber om det, noen sender ikke ut i det hele tatt mens andre sender ut alt med én gang. Mitt legekontor sender ut alt uansett så jeg mottok svarene uken etter kontrollen. Jeg ville hørt med legekontoret :)

Sniker fra desember.

Det varierer fra legekontor til legekontor. Noen legekontor sender ikke ut svar på prøver med mindre man ber om det, noen sender ikke ut i det hele tatt mens andre sender ut alt med én gang. Mitt legekontor sender ut alt uansett så jeg mottok svarene uken etter kontrollen. Jeg ville hørt med legekontoret :)
Legen sa hun skulle ut i ferie så jeg får ringe en gang i neste uke og høre med legekontoret hvis det ikke har dukket opp noe :-) hun sa nemlig at hun ville ringe hvis det var noe prekært på prøvene og så klarer ikke gravidhjernen min å huske om hun sa hun skulle sende i posten eller ikke :p

Fikk svar på nett et par dager etter jeg tok de, også fikk jeg de i tillegg i posten halvannen uke etterpå [emoji4]

Iik nå fikk jeg bilde fra typen av konvolutten fra legen! Prøver å tenke at de hadde ringt om det var noe alvorlig!

Jeg fikk ingen brev om det andre,men et brev med gigantisk skrift der det sto blodtype,og at jeg ikke har rhesus minus. Regner med å få beskjed hvis de finner noe uvanlig.

Back
Topp