Svar på blodprøver.

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Var på første kontroll i uke 7+5 og da tok legen prøver for å sjekke vitaminer, mineraler, kolesterol og blodsukker. I dag ringte hun opp og sa at hun hadde ordnet resept på B12 injeksjoner og jeg hadde veldig lite D vitamin og måtte kjøpe det inn også. Hun lurte på om jeg hadde hatt B12 mangler tidligere for jeg lå på grensen til normal. Har i tillegg vært sykemeldt ei uke pga kvalme og oppkast og den forlenga hun i to uker til da hun mente jeg trengte mer hvile. Hun virket oppriktig bekymra og sa at hvile var nøkkelen for å bli frisk igjen. Har tatt folat fra før jeg ble gravid og frem til jeg ble veldig kvalm i uke 7. Kaster opp av smaken på tablettene. Er det for sent å prøve å få det i seg igjen nå i uke 9? Kjenner jeg gruer meg til den ulen nå, tenker om disse manglene har skadet fosteret...
Kjenner jeg er glad for at jeg har ny legetime den 10. og får snakket med henne om det.

Flere som ikke har fått i seg de viktige vitaminene og alt har gått bra?

Jeg ville tatt folat nå og fremtil uke 12 ihvertfall :) Jeg tar d vitamin og folat ennå, å er 13+1 i dag :)

jeg fikk beskjed av legen min idag, at jeg kunne kutte ut folat.. Men jeg tømmer glasset, så sier jeg meg ferdig. Tar i tillegg lifeline sin gravid tilskudd, det er det også folat oppi. Så jeg får i utgangspunktet dobbeldose med folat, men i mitt tilfelle, gjør det ingenting, fordi jeg har b-12 mangel som følge av en "slankeoperasjon".

Da blir jeg å prøve å få det i meg de neste tre ukene. Får håpe det ikke kommer opp igjen :p

Eg begynte på folat når eg fant it eg var gravid, så tidlig som uke 2! Så trodde vi at vi mistet i uke 4, ble ikke tatt på alvor hos legen, ble ikke sjekket med UL, ingen HCG prøver, bare prøver for å se om eg mangler jern osv siden eg fortsatt var svimmel og kvalm!!
Gikk til privat klinikk når eg sluttet å blø for å få sjekket om alt var vekke og om det var noe gale med meg, innvendig, der var det et foster med bankende hjerte og eg ble satt til 10 uker på vei!
Ergo, eg har ikke hatt noe som helst fra uke 4-10 og alt ser helt fint ut :) er 12+5 i dag og grugleder meg til ny UL på PRIVATKLINIKK i morgen! Aldri mer fastlege!!

Det er alltid vits å ta folat :)
Jeg har ikke alltid klart å holde mine folatpiller nede, for har vært så kvalm. Men jeg har for det aller meste fått tatt dem og prøver på nytt hver dag.

Back
Topp