svar på blodprøver

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Hei alle sammen! Fikk brev i posten i dag fra fastlegen. Stod masse rart jeg ikke var sikker på.

De har fått resultat av blodprøvene mine. At jeg var hiv negativ skjønte jeg. Men hva er rubella virus IgG og TREPONEMA PALLIDUM TOTAL As?

Anyone??[;)]

Rubella er røde hunder men det siste er jeg ikke sikker på...[:)]

Så hvis jeg har Rubella positiv så betyr det at jeg har antistoffer mot det? [8|]

Jeg fikk Ikkje noe brev om det, Fastlegen min bare Informerte meg på den første svangerskaps kontrollen der..... [:D]

TREPONEMA PALLIDUM TOTAL As = Syfilis

http://www.lommelegen.no/art/art1391.asp

Jeg tok blodprovene på første legebesøk, og fikk de tilsendt sammen med helsekortet.

oki [;)] takk for det. Den var også negativ og godt var det. Trodde syfilis var utryddet i Norge jeg. Tenker på Christiania bohemene og russiske prostituerte, bodde ei stund i Russland med ei jente som skrev oppgave om syfilis blant gravide kvinner.... Det var litt av et syn hun møtte i gyn.stolen til tider. Stakkars jentene!

ORIGINAL: bæibi
Trodde syfilis var utryddet i Norge jeg.

Så godt som... i følge den artikelen jeg linket til så er det svært få tilfeller:

"Syfilis er en svært sjelden sykdom i Norge. I 1997 ble det bare diagnostisert 11 nye tilfeller, og av disse var 9 smittet utenfor Norge"

ble bare litt overrasket over at de testet meg for det, syns det ville vært mer naturlig med clamydia eller herpes eller noe... Vi tok en supersjekk av oss selv da vi ble sammen, ingen av oss hadde noe. Hvis ikke typen har vært og viftet med svansen så er vi fortsatt friske .. bank i bordet...

Leste linken din etterpå. Takk for svar forresten

Back
Topp