Svar på blodprøver og veien videre

Cleo

Betatt av forumet
Hei! Vi har prøvd på vårt første barn nå i litt over ett år. Jeg har tatt blodprøver for å sjekke at alle hormonverdiene var «normale» og fikk nettopp det til svar at «prøvene er normale».
Jeg sjekket blant annet amh og fsh (eller het det fh?), men tok blodprøven kun noen dager før mensen, og da har jeg forstått det sånn at man ikke kan måle fsh?
Dette gjorde jeg privat. Mannen har også sjekket svømmerne sine som var tipptopp. Lurer jo på hva i alle dager det kan være som er i veien med meg,og jo mer jeg leser skjønner jeg jo at det kan være 1000 forskjellige ting! Tenkte å ta kontakt med fastlegen nå, men hva av tester/undersøkelser burde jeg «kreve» av h*n? Burde jeg (vi) bli henvist til en fertilitetsklinikk?
 
Jeg pleier å si at 1 år er grensen for utredning.
Utredningen er enkel og går raskt.
GU med ultralyd hos gynekolog. Blodprøver inkl. AMH på dag 3 i cyklus. Sædprøve av mannen.
Her har dere tydeligvis gjort mye allerede.
Så er det jo ikke sjelden at det er normale funn hos begge parter - og vi ender opp med å si at det snakk om uforklarlig infertilitet.
Jeg er ganske snar med å henvise til IVF. Og vil tenke at dere snart er kandidater for det - hvis dere ønsker.
 
Back
Topp