Svar fra NAV??

Linneamamma

Betatt av forumet
IIk, begynner plutselig å grue meg veldig til å få vedtaket om foreldrepenger i posten!! Har hatt sååå mye styr med nav før i svangerskapet på grunn av sykemelding og utregninger osv... Har vært sykemeldt de 4 siste månedene og nå er jeg arbeidsledig men sykemeldt til permisjon, regner med at det er det jeg får i sykepenger som jeg skal få i foreldrepenger?? Håper bare ikke det blir noe kluss igjen... Hvordan er det med dere andre? har dere fått det dere trodde??

Jeg har faktisk fått mer enn jeg trodde jeg skulle få! [:D] Må si jeg ble positivt overraska! Jeg har jobbet som tilkallingsvikar i en barnehage i flere år. Av diverse grunner har jeg vært sykemeldt, mer eller mindre siden januar, til jeg ble 100% sykemeldt i juli, å vil være det frem til permisjonen starter. ( 8 des) Før jeg ble sykemeldt jobbet jeg/mottok dagpenger (april-juli). Sendte inn alle trekkoppgaver 3 år tilbake i tid, å jeg fikk da ett bedre grunnlag. Om det er pga min spesielle situasjon, eller om dette er noe alle får, vet jeg ikke. Jeg er i allefall fornøyd!

Sist eg var i permisjon slutta eg i jobb et par mnd før eg skulle i permisjon. Sørga då for å sjukemelde meg rett før et var ferdig i jobb og var sjukemeldt fram til eg gjekk i permisjon. På den måten klarte eg å få full lønn sjølv om eg egentlig var arbeidsledig og full lønn når eg gjekk i permisjon.
Var reellt dårlig med store plager pga Vena Cava, kjørte ikkje bil i heile perioden og då er det gale...
Nav stilte spørsmål ved min sjukemelding, men legen støtta meg.
Dessuten, kem vil ansette ei nesten 7 mnd gravid dame...

leverte for 11 uker siden og ikke fått svar! Er til og med i permisjon fra mandag av uten å ha fått svar! men, får utbetalt fra jobben min da....men har en ekstrajobb som nav skal utbetale, og er spent på den. Har ringt mange ganger , men får bare beskjed om at ventetiden er så lang. ( enda i svarbrevet fra NAV stod det en måned[:-])

Back
Topp