Svar fra gyn

sofiebrvik

Gift med forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Hei! Ser jeg har fått et ubesvart anrop og telefonsvarer fra gynekologen som utførte ul på meg. (Er på jobb, så rakk ikke tlf)

I alle fall så sa hun at det gjaldt en prøve jeg hadde tatt, og den måtte vi gjøre noe med. Jeg vet ikke om å ha tatt noen prøve jeg :( er jo livredd for at det skal være noe alvorlig.. Kan jo være noe så uskyldig som klamydia, mrn det hørtes så ille ut på henne. Tørr ikke ringe tilbake :( hmm
 
Ring tilbake! Mye bedre å få vite med en gang enn å gå og gruble. Det trenger ikke være noe alvorlig i det hele tatt! Krysser fingrene for at det er noe relativt uskyldig, som hun bare er nødt til å informere deg om. *Klemmepå*
 
Men jeg aner ikke hva det kan være :( har ikke tid til en nedtur nå...
 
Men jeg aner ikke hva det kan være :( har ikke tid til en nedtur nå...

Nei, jeg skjønner det altså, men om det er noe som må behandles nå med en gang så er det viktig å få beskjeden raskest mulig?
 
Men jeg aner ikke hva det kan være :( har ikke tid til en nedtur nå...

Dessuten skal det ikke være en nedtur, alt så jo bra ut når du var inne. <3 Jeg håper virkelig ikke det er noen "stor greie". <3
 
Dessuten skal det ikke være en nedtur, alt så jo bra ut når du var inne. <3 Jeg håper virkelig ikke det er noen "stor greie". <3

Det er sant. Skal ringe når jeg er alene :)
Det må jo være noe galt med meg.. Hun fikk vel ikke tatt noen prøver av babyen. Så uansett må det være meg
 
Det er sant. Skal ringe når jeg er alene :)
Det må jo være noe galt med meg.. Hun fikk vel ikke tatt noen prøver av babyen. Så uansett må det være meg

Ja, det må vel være noe med deg ja, men "galt" er en stor skala. Det kan være noe småtteri hun vil kommentere bare, eller noe du burde sjekke bedre eller behandles for. Og uansett kan det jo hende det da er viktig å komme i gang med en gang for at du skal være frisk og fin mamma for spiren din. <3
 
Ja, det må vel være noe med deg ja, men "galt" er en stor skala. Det kan være noe småtteri hun vil kommentere bare, eller noe du burde sjekke bedre eller behandles for. Og uansett kan det jo hende det da er viktig å komme i gang med en gang for at du skal være frisk og fin mamma for spiren din. <3

Men er det vanlig å ta noen prøver på tidlig ul da? Eneste jeg kan komme på er klamydiaprøve. Det vet jeg jeg tok sist. Så det kan jo være "bare" det, og det kan man jo behandles for. Hun rakk neppe å finne ut eller se særlig mer på den korte tiden.

Uansett så kommer jeg ikke gjennom. Det er kø på telefonen :( har snart time igjen, så..
 
Men er det vanlig å ta noen prøver på tidlig ul da? Eneste jeg kan komme på er klamydiaprøve. Det vet jeg jeg tok sist. Så det kan jo være "bare" det, og det kan man jo behandles for. Hun rakk neppe å finne ut eller se særlig mer på den korte tiden.

Uansett så kommer jeg ikke gjennom. Det er kø på telefonen :( har snart time igjen, så..

Tok du blodprøve?
 
Nei, ingenting.. Bare UL så vidt jeg vet... Kanskje bakterieprøve fra skjeden?
 
Nei, ingenting.. Bare UL så vidt jeg vet... Kanskje bakterieprøve fra skjeden?

Ok. Ja, da må det være enten klamyida eller bakterieprøve fra skjeden det er noe med da. Hvis du hadde tatt blodprøve også kunne det jo vært vitaminer eller mineraler (f.eks. jern) som de ville at du skulle tatt mer av/tilskudd av. Hmm.. Om du har klamydia er det viktig at du får behandling, for om du fremdeles har klamydia ved fødsel så kan barnet bli smittet under fødsel (og det kan visst gi lungebetennelse og øyeinfeksjon hos det nyfødte barnet). Så lenge babyen er trygt inne i livmoren (sånn som nå), så kan den ikke bli smittet av deg. :) Da tror jeg at jeg ville ringt og fått medisinen for å behandle klamydia-infeksjonen raskest mulig. Klamyida-infeksjon kan jo i verste fall gjøre det vanskeligere for deg å bli gravid på nytt senere om du vil ha flere barn, så det er jo alltid lurt å få behandlet så snart som mulig uansett. Og så stod det på lommelegen når jeg googlet nå at det er en viss risiko for å føde prematurt om man går med ubehandlet klamyida-infeksjon. Nei, da er det best du får medisiner og blir ferdig med "dritten". :)
 
Kanskje en sopp infeksjon? Om du bare tok ul å ingen blodprøve.
Om du har mye utflod kan det være at det er en sopp infeksjon som hun vil du skal vite om så det kan behandles :)
Håper alt er bra :)
 
Huffameg, flaut nok det da!
Må jeg til apotek for å hente det da, tro? Er jo et stykke til der hvor jeg tok UL, og også til nærmeste apotek. Alt er så komplisert... Gaaaaah!!!!!
 
Huffameg, flaut nok det da!
Må jeg til apotek for å hente det da, tro? Er jo et stykke til der hvor jeg tok UL, og også til nærmeste apotek. Alt er så komplisert... Gaaaaah!!!!!

Ja, da må du på apotek, du må hente medisin på resept. Eventuelt er det vel noen sånne helsestasjoner/helsesøstre for ungdom som har det også? Det vet jeg forresten ikke sikkert. Litt flaut, men veldig fint å få det behandlet raskt, så er du ferdig med det og kan fokusere kun på spiren i stedet. :)
 
Hmm.. Uansett hva det er så får jeg vel bare takle det. Hun skulle ringe meg opp igjen, og det hadde passet bra om hun gjorde det må når jeg har hatt to fritimer.. Men neida.. Ringer vel når jeg ikke får tatt den :/
 
Det blir vel tatt celleprøve ved jevne mellomrom så kan være den?
 
De tar celleprøve ved ul, så kan være du hadde en liten celleforandring. Det hadde jeg, måtte inn på en ny sjekk 6-12 månder etterpå. Jeg fikk beskjed at som regel betydde ikke de små celleforandringene noenting, men måtte inn for ny sjekk. På den nye sjekken var alt fint :)

Jeg fikk brev om dette, men kan hende hun ringer siden du er gravid :D

Soppinfeksjon og klamydia er veldig vanlig. Soppinfeksjon under graviditeten er enda vanligere.

Er sikkert ingenting å bekymre seg over. Sikkert bare en liten fille ting :)
 
Håper det! Alt er bare litt ekstra skummelt nå når jeg er helt alene :(

Hun har enda ikke ringt meg opp igjen.. Uff
 
Åh du store min tid! Joda, det var klamydia! Lite flaut det, sikkert. Så da blir det antibiotikakur for alle penga... Åh, har aldri hatt sånt før, så kjente jeg ble skikkelig flau i telefonen. Så nå må jeg kontakte barnefar med beskjed om klamydia. Han kommer jo til å halshugge meg :( tror jeg må drøye den litt... Haha!
 
Back
Topp