Svar fort, vær så snill!

Tessa

Forumet er livet
I hele går var det veldig stille fra junior, litt sprelling i går kveld når vi la oss, men så har det vært stille igjen i hele natt. Pleier å merke et og annet dytt når jeg har vært oppe på på do, eller når jeg snur meg. KAN det ha noe å si at jeg spiste lite i går? At h*n liksom tar det mer med ro da? Jeg skal spise nå og så ta meg en dusj.Har jeg ikke merket noe i løpet av den tida ringer jeg legen. Eller bør jeg ringe jordmor på sykehuset? Er mer enn bare litt engstelig nå, har vært mest våken i natt og ligget og kjent etter bevegelse.

Ville prøvd å trykke litt på magen å se om du får respons tilbake.[;)]
Det gjorde alltid jeg...

det skader jo aldri å ringe om du er veldig nervøs, legene blir ikke sinna pga det[:)] bedre å være helt sikker,enn ikke sikker!

Tessa: Nå har ikke jeg kommet så langt som deg. Men jeg har jo lest at det kan begynne å bli litt sille på babyspark når det nærmer seg slutten. DSu har jo bare 7uker igjen så det begynner nok å nli trangt der inne.
Men hadde jeg vart deg ville jeg ha ringt jordmor/lege med en gang. Det er verken bra for deg eller baby`n din å gå rundt å bli stresset av dette og være redd.
Lykke til

Begynner å bli mindre plass der ja. Og av og til hviler de mye.
Du kan jo prøve å drikke et glass isvann, eller noe brus. Også legge deg ned og kjenne etter.
Og føler du deg tryggere av å ringe jordmor/lege, bør du gjøre det.

Spis noe søtt, drikk juice og legg deg på ryggen. Da pleier det ofte å skje ting.
Hvis ikke; det er grusomt å gå og bekymre seg om sånt, ring lege eller jordmor, om ikke annet for å få slappe av.

ORIGINAL: Tessa

I hele går var det veldig stille fra junior, litt sprelling i går kveld når vi la oss, men så har det vært stille igjen i hele natt. Pleier å merke et og annet dytt når jeg har vært oppe på på do, eller når jeg snur meg. KAN det ha noe å si at jeg spiste lite i går? At h*n liksom tar det mer med ro da? Jeg skal spise nå og så ta meg en dusj.Har jeg ikke merket noe i løpet av den tida ringer jeg legen. Eller bør jeg ringe jordmor på sykehuset? Er mer enn bare litt engstelig nå, har vært mest våken i natt og ligget og kjent etter bevegelse.

Hei du!
Skjønner at du er bekymret! Jeg hadde det slik for to dager siden. Panikken tok meg etter vi hadde lagt oss, og jeg fremdeles ikke kjente noe liv. Ringte til fødeavd og fikk beskjed om å komme inn så hun kunne lytte på magen. Alt var som det skulle!
Jordmora sa at det var helt vanlig at de tok seg en dag eller to pause! Men du skal kjenne noe hver dag!
Hun sa og at vi skulle ringe hvis vi var usikre! Ikke gå å bekymre oss!
Håper alt er vel hos deg og!
Kjempeklem!

De hadde jo nettopp masse på nyhetene om det etter uke 28 er det mer eller mindre samme rutinen nede i magen og merker du mindre bevegelse skulle mødrene ta kontakt.
Var bedre å ringe en gang for mye eller for lite sa de [;)]

Takk for kjappe svar alle sammen. Jeg har spist, slappet av og drukket søt saft (har ellers holdt meg til lett/sukkerfrie safter) og merket nesten umiddelbart at h*n begynte å røre på seg der inne. Den lille slukhalsen fikk til og med hikkeanfall igjen. Men jeg kommer til å være ekstra obs fremover nå, dette var skikkelig ekkelt. Normalt pleier h*n å ha raptuser som minner meg om de vitaminbjørnene i tv-reklamen, derfor var det skikkelig skremmende å merke sånn stillhet derfra.

Så bra! [:D]
Det er skikkelig ekkelt når de ikke gir "lyd" fra seg, men som jordmora sa, av og til trenger de og en pause! [:)]
Håper h*n ikke skremmer deg mer!
Klem

Back
Topp