Svangeskapskurs??

louisesanabere

Betatt av forumet
Har ikke lyst til og gå på dette kurset egentlig.. greit med pusteøvelser men vil ikke se video av fødsel eller prate noe særlig om det!!
hadde angst for dette i begynnelsen men har bestemt meg for og ikke ta keisersnitt!! er dette kurset nødvendig?? veldig dyrt da 900 ,- for 2 kvelder...

Her koster det også 900kr for en lørdag fra 9.30-16.00 og en mandag omvisning på sykehuset.
Kaffe og te og smørbrød er inkl. i prisen på lørdagen i lunsjpausen.

Vi skal ikke se video, kun bilder og mye prat om føødselen. Jeg også gruer meg noe jævlig om masse info om fødselen, det er noe jeg ogsp har angst for og helst ikke vil prate noe om. Men jeg tror etter kurset blir det nok lettere og ta opp hva jeg har angst for med typen min.....

Vi valgte ikke å gå på svangerskapskurs. Fikk låne en video hos venninna mi, der en fødsel bl.a. ble vist. Men saken er den at ingen fødsler er like. Fikk ikke spesielt mye matnyttig ut av den filmen. Gikk heller på fødselsforberedende kurs hos jordmor. Tror dette var like greit og gratis var det også.

Vi var ikke på noen kurs og så heller ikke på noen videoer.
Jeg ville vite minst mulig, for alle fødsler er så forskjellige.. Da slapp jeg å uroe meg for noe som ikke skjedde meg alikevel.. For jeg blir fort litt bekymret jeg da.. [:D]
Er glad jeg ikke så noe enda jeg, visste jo det grunnleggende åkke som.. [;)]

Vi var på sv.sk.kurs, og jeg fikk mye ut av det. Jeg var førstegangsfødene, og visste ikke hva jeg gikk til. Mye informasjon og forberedelser, pluss nyttige tips. Vi så en video, men den var overhode ikke ekkel, og de som vil kan jo bare gå ut. Det er ingen som tvinger deg til å se... Vi hadde ingen pusteøvelser, tror det er litt ut???

Vi skal ikke på svangerskapskurs!!!

Man sitter ikke å gjør pusteøvelser lenger som mange tror....dette regulerer kroppen selv og kommer derfor naturlig....
Er ikke sikkert alle synes det er fint med foreldreforberedende kurs..(det het det som jeg var på, og det var gratis....4 kvelder, en av dem var på sykehuset)men selv om jeg har vært gjennom det før syntes jeg det var kjempe fint å være med denne gangen oxo....og det er jo veldig sosialt ikke minst, det er jo mye derfor de har disse kursene oxo.....og selv om det å se video og besøke sykehuset frisket opp gammle minner, så var det veldig beroligende til slutt for min del....nå gleder jeg meg bare[:)]

Back
Topp