svangerskapsplager

Sillien

Gift med forumet
Jeg bare lurer på, dere som har vært eller er gravide, hvilke symptomer hadde dere gjennom svangerskapet? da mener jeg ikke bare symptomer som gjorde at man fant ut at man var gravid, men gjennom hele.....mange som var kvalm i lange perioder? oppkast, dårlig i magen? andre symptomer og hvor lenge?

Jeg er bare nysgjerrig, håper selv jeg slipper ekstrem kvalme da min mor ikke var dårlig i noen av sine svangerskap... men typisk at jeg blir ekstremt dårlig då[:D]

hmmm

Kom litt råmelk fra puppen
Jeg var tett i nesa
ømme bryster
bekkenløsning
neseblod
gikk på do hele tiden stikkinger i magen, den strekte seg tenker jeg
morgenkvalm, men hadde kjeks i nattbordet med en gang jeg våkna spiste jeg en eller to kjeks og da ble kvalmen borte, spydde en gang bare:)
Trøtt hele tiden i begynnelsen mot slutten hadde jeg masse energi, ommøblerte huset og sånt[:)]
Masse spark så jeg våkna av det på natta, det var litt slitsomt på slutten da gjorde det vondt rett og slett
Vondt i ribbeina mot slutten for hun strakte seg oppover

Strekkmerker[:@][:@]
Alt i alt hadde jeg utrolig bra svangerskap uten noe plager utenom bekkenløsningen som begynte når jeg var ca. 12 uker og var ferdig rundt uke 27

hehe det er rart at vi damer er så forskjellig når det kommer til svangerskap! det er jo noe vi er laget for!!!

bekkenløsning, halsbrann 24/7, premature rier, sv.diabetes og insulin resistendt som endte i ks i uke 34.. ellers ingen plager[8D]

Jeg var fryktelig kvalm til uke 30,i uke 25-26 kom bekkenløsningen som satt i lysken. Mye av kvalmen satt i meg pga fødselsangst,men jeg spøy hver dag i 30uker!!
Ellers var det at jeg konstant var veldig veldig varm
Stikkninger oppi *kremt* ja der ja når mai nærmet seg,ubehagelig,men overkommelig

Uttover dette så har jeg hørt at man ofte kan bli veldig hostete/nysete på slutten av ett svangerskap,og det kom jeg meg ikke unna,var redd i perioder for å nyse ut ungen(noe jeg nesten gjorde)[:D][:D]

Hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge mine omtrent fra uke 7.

Den kvalmen overskygget egentlig det meste av andre plager. Men la oss se:
Hormontrolltendenser, stikkinger i magen, sure oppstøt, kriblende ben, var veldig veldig trøtt en god stund og hadde en ekstremt aktiv blære.

men verre enn det var det vel egentlig ikke...

Ble ikke avskrekket i alle fall, siden jeg har flyttet inn hit.

Kvalme , ømme bryster , fikk blank væske ut av brystene før positiv test, halsbrann , strekkmerker , kramper i leggene, bekkenløsning og menssmerter/strekninger.. tror det var alt[8D]

Føler jeg hadde alt[:'(] Eller jeg slapp unna bekkentrøbbel (har sliti bittelitt i etterkant for det låser seg litt, men klager ikke på det)
På lista av de tingene jeg var mest plaget med kan jeg nevne oppkast/kvalme og sv. kløe[:(]

Fra uke 5 -15:
kvalmen hele døgnet samt kastet opp flere ganger til dagen. Ekstrem luktesans, begynte å brekke meg når samboer åpnet kjøleskapet selv om jeg var i stuen. Metallsmak i munnen, dårlig med matlyst og all mat smakte vondt. Veldig trøtt. Ømme bryster, stikkninger i magen.

Fra uke 16-17 og resten av svangerskapet:
Vondt i rygg og bekken, fikk bekkenløsning. Så ille at ikke klarte å jobbe og måtte bruke krykker. Så måtte holde meg for det meste i ro. Utolig kjedelig.

På slutten hadde jeg også sure oppstøt så måtte konstant ta syrenøytraliserende.

Uke 4-13: Kvalm, kvalm, kvalm... brekninger, ble dårlig av veldig mye mat (og noen ting klarte jeg fortsatt ikke å spise etter at kvalmen var borte heller.

Uke 13-langt ute i svangerskapet: Veldig trøtt, eide ikke energi, sov hele kvelden etter jobben og sov videre når jeg la meg.

Uke 30-slutt av svangerskapet: Bekkenløsning, bekkenlåsning, økende blodtrykk, etterhvert masse masse vann i kroppen, fingre som stivnet om natta og som jeg våknet av (i tillegg til andre åpenbare ting som påvirker nattesøvnene, hehe).

Jeg håper jeg trives bedre med å være gravid neste gang! Men er jo verdt det likevel... [:)]

De første månedene var jeg skikkelig kvalm. En periode lå jeg stort sett på sofaen, men etter hvert gikk det over til å kun spy om kvelden. Da var jeg i grei form om dagen.

Da jeg var ca 7-8 mnd på vei fikk jeg bekkenløsning, men ikke så ille rammet som mange andre jeg har hørt om.

Ellers var jeg i kjempefin form!

Plagsom kvalme fra uke fem til tolv. Var sykemeldt en drøy uke fordi jeg kastet opp i tide og utide. Kvalme hele svangerskapet når jeg ble sulten.
Bekkeplager fra uke 11, men det ble aldri helt ille.
Mange sterke kynnere. (Hadde 2-3 cm åpning i uke 36 så de gjorde jo sitt)
Ligamentstrekking som kunne gjøre veldig vondt hvis jeg gikk fort e.l. på slutten.
Halsbrann i andre halvdel av svangerskapet. Tok mye nattesøvn.
Treg mage [:@]
Vondt undrer ribbeina fra lenge før magen ble stor. Vet ikke hva det skyldtes.
Svangerskapskløe som endte med at jeg ble satt i gang. (Leveren virket ikke som den skulle).
Leggkramper
Svie i øvre del av magen på slutten av svangerskapet.
Utflod [:'(]

Har hatt sårt tannkjøtt hele tiden, blør mye.
Plages MYE med urolige bein, type; får ikke sove om nettene [:'(][:'(][:'(]
Konstant mye utflod... savner å bruke bind kun en uke pr mnd...faktisk! [8D]

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp