Svangerskapspermisjonen

des09feb12

Forelsket i forumet
Hvilken dekningsgrad skal dere ha ?

100 % og 47 uker permisjon eller 80 % og 57 uker permisjon?

Jeg tror jeg skal ha 100% lønn/47 uker

Hmmm, har vel egentlig ikke tenkt så langt, men bør kanskje begynne å tenke i de baner Prøver enda å venne meg til tanken at vi faktisk skal ha en liten enemoticon

Her blir det 100% lønn og kortere permisjon. Mannen taper nesten 6000 kr i måneden om vi velger 80% dekning, og det lar seg rett og slett ikke gjøre her i huset. Dessverre, men sånn er det. Har uansett en grei løsning til permisjonen min er over, skal nemlig over i en annen stilling som gir meg mulighet til å være hjemme med småtten på dagtid. Så det ordner seg

Har ikke regnet veldig mye på det her, men tor vi kommer til å velge 80..

Har rekna på det, fort og gale, og funne ut at me faktisk tjener på å ha 100% og 47 veker, og kanskje ta ulønna perm dersom me ikkje får bhgplass. Så blir nok det. Korleis me skal dela det er noko anna. Må ta fleksibelt uttak, men usikker på korleis det skal la seg gjera med jobben. Nokon som har erfaringar?

Har tenkt å ta 100% utbetaling. Så tar jeg ulønnet permisjon resten, legger av penger selv. Har til plan nå å være hjemme til høsten 2012.

Med størsten hadde jeg 80% utbetaling,  Fikk ny jobb, og begynte å jobbe før permisjonen var ferdig. Og det ble mye styr med nav for å utsette de pengene.(saken er ikke avsluttet enda) Siden jeg er litt på ny jobbjakt så vil jeg bli fortest ferdig med nav:)

her blir det som sist 80%!!!

Føler meg litt dum nå... men må bare spørre, for skjønner ikke helt! Hva blir egentlig forskjellen mellom 80% og 100%? Du får vel den samme summen penger, bare fordelt over en kortere eller lengre periode? Eller er det feil? Vil jo helst ha så lang permisjon som mulig, og blir hjemme med lillen til hun er 18 mnd..

tok 100% sist og angret veeeldig!!! so tok ulønnet permisjon videre....denne gangen blir det 80% so eg får ver lengst mulig heime me småen 

AnneEmilie skrev:
Føler meg litt dum nå... men må bare spørre, for skjønner ikke helt! Hva blir egentlig forskjellen mellom 80% og 100%? Du får vel den samme summen penger, bare fordelt over en kortere eller lengre periode? Eller er det feil? Vil jo helst ha så lang permisjon som mulig, og blir hjemme med lillen til hun er 18 mnd..

Det lønnar seg å rekna på det. For vår del vert den totale summen utbetalt ganske mykje mindre, og då er det betre å evt ta ulønna permisjon etterpå dersom me vil ha lenger tid heime. Tida blir den same, men utbetalinga større.

red: (såg det var litt rotete skrive)
det vil som regel lønna seg økonomisk å ta 100%/47 veker, + evt ulønna permisjon

Vi tar 100 %, men far skal ta hele permisjonen bortsett fra mine uker siden jeg er student :)

Back
Topp