Svangerskapspenger utbetales jo bare til gravide, altså gjelder bare ordningen før fødsel. Nå er jeg litt usikker på om du blander begrepene litt her, men er det sånn at du får utbetalt svangerskapspenger nå? I såfall tar jeg utganspunkt i hvordan jeg må forholde meg, for jeg går også på svangerskapspenger. Jeg må likevel sende en permisjonssøknad til arbeidsgiver. Dette behøver ikke være på noe spesifikt skjema (iallfall ikke hos min arbeidsgiver), men jeg må skrive et brev hvor jeg skriver termindato, og hvilken dato jeg ønsker å starte permisjonen(3 uker før termin) Jeg må også si fra om hvilken dekningsgrad jeg ønsker (om jeg vil ha utbetalt 80% lønn i 56 uker eller 100% lønn i 46 uker). Dette kommer i tillegg til søknad om foreldrepenger som jeg må sende inn til nav (samt at lønningskontoret til arb.giver må sende info om lønn og skatt til NAV) pluss at jeg må legge ved bekreftelse på termindato (som jeg får fra lege eller JM). Dersom du ikke hadde gått på sv.åenger nå, hadde du fremdeles jobbet der? Altså hvor lenge skulle du egentlig jobbet der?