Svangerskapspermisjon fra uke 12...

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Flere som er nødt til å gå ut fra uke 12? Hva vil dere bruke tida på i permisjon? :happy:

Hvis du har oktoberbaby er det nesten rett over fra en permisjon til den neste? :P

Hva slags jobb er det man går ut i permisjon så tidlig? Helsesektor? :)

Hvis du har oktoberbaby er det nesten rett over fra en permisjon til den neste? :p

Hva slags jobb er det man går ut i permisjon så tidlig? Helsesektor? :)
Ja..jeg startet på jobb igjen i august.
Synes det er kjipt å ikke kunne jobbe lenger enn uke 12...blir jo ny permisjon på nyåret :o kjenner det er viktig å kunne bruke seg selv litt, mulig jeg melder meg som frivillig av noe slag :p

Jeg jobber med potensielt utagerende ungdom, derfor er det ikke noe valg :)

Hvordan fungerer det når man går ut i perm fra uke 12? Får man like lang perm etter barnet er født? :)

Man går vel ikke ut i permisjon, men får svangerskapspenger dersom arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge? Så da mister man heller ikke noe av permisjonstiden[emoji4]Jeg jobber også med mennesker som kan utagere ganske voldsomt, men heldigvis kan jobben tilrettelegge slik at jeg slipper å være med de som utagerer da[emoji4][emoji1303]

Hvordan fungerer det når man går ut i perm fra uke 12? Får man like lang perm etter barnet er født? :)
Det er en annen permisjon, så det går ikke på samme "kvote". Svangerskapspermisjon i svangerskapet og foreldrepermisjon etter fødsel :)
Man går vel ikke ut i permisjon, men får svangerskapspenger dersom arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge? Så da mister man heller ikke noe av permisjonstiden[emoji4]Jeg jobber også med mennesker som kan utagere ganske voldsomt, men heldigvis kan jobben tilrettelegge slik at jeg slipper å være med de som utagerer da[emoji4][emoji1303]
Det heter jo permisjon, men det er fordi arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge ja. De har nok ikke mulighet til å bare ha meg til kontorarbeid, så da blir det slik :)

Men du kan ikke bli omplassert eller noe? Dersom du jobber kommunalt f.eks så kunne det jo gjerne latt seg gjøre at de omplasserte deg for en periode?[emoji4] Det er vel uansett kravet fra nav også, at arbeidsgiver skal ha forsøkt å finne muligheter for omplassering[emoji1303]

Håper jobben finner en god løsning uansett[emoji4]

Men du kan ikke bli omplassert eller noe? Dersom du jobber kommunalt f.eks så kunne det jo gjerne latt seg gjøre at de omplasserte deg for en periode?[emoji4] Det er vel uansett kravet fra nav også, at arbeidsgiver skal ha forsøkt å finne muligheter for omplassering[emoji1303]

Håper jobben finner en god løsning uansett[emoji4]
Jobber privat. Var visst ikke mulig sist jeg var gravid, så da regner jeg med det er slik denne gangen også, men får se. Jeg må uansett snakke med arbeidsgiver om ikke alt for lenge...de skal jo tross alt finne noen som kan ersatte med inne kort tid :o

Er alle brukerene utagerende? Jobber med utagering jeg og, men tenker å jobbe med de som ikke er vedtaksbrukere

Er alle brukerene utagerende? Jobber med utagering jeg og, men tenker å jobbe med de som ikke er vedtaksbrukere
Vedtaksbrukere er ikke et begrep vi bruker. Jobber du med psykisk utviklingshemmede?

Alle kan vell potensielt bli utagerende, selv om dette ikke er dagligdags. Dessuten er bare 2 på jobb samtidig, så jeg kan heller ikke la makkeren min gå i "ilden" alene...derfor blir det vanskelig å tilrettelegge. Jeg bor på jobb når jeg er på jobb, så derfor er der vanskelig å "velge" hva man kan jobbe med.

Ah, skjønner. Da forstår jeg det blir vanskelig. Ja, jobber med p.u. Går 2 til 1 på noen av de brukerene. De man har vedtak om skadeavvergende tiltak på kaller vi vedtaksbrukere. ( altså teknikker på å skånsomt legge i bakken ved utagering) men vi har mange brukere som ikke utagerer og. Har medelever turnus du da?

Bruker dere verge da eller?

Ja, jobber medelever ja. 2 døgn på, 7 av, 2 døgn på, 7 av, 3 døgn på ...osv :)

Ah. Vi har kapittel 9 kurs i makt og tvang og bruker Hava [emoji4] tenkte verge som i den som har fullmakt i forhold til brukeren nå[emoji23]

Back
Topp