Svangerskapspenger

MrsPink

Forumet er livet
Noen som har det?  
Får man samme utbetalt som lønna? eller hvordan blir svangerskapspenger regnet ut?
Når har man krav på det?

Jeg får vanlig lønn ja..

Man får det når man ikke kan være i jobb pga risiko for skade på foster..

Jeg får det pga de ikke kan tilrettelegge jobben min.. Jobber som hjelpepleier på sykehus, og har bekkenløsning.. Prøvd flere ulike ting som ikke går, så da ble det svangerskapspenger..

ORIGINAL: Happygirl84

Jeg får vanlig lønn ja..

Jeg får det pga de ikke kan tilrettelegge jobben min.. Jobber som hjelpepleier på sykehus, og har bekkenløsning.. Prøvd flere ulike ting som ikke går, så da ble det svangerskapspenger..

Ok. Takk for svar!
Jeg jobber ibarnehage og sliter med bekkenet. Legen min var ikke sikker på om jeg hadde rett på svangerskapspenger, men jeg kunne undersøke det. Jobben har prøvd å tilrettelegge jobbingen. Endte med at jeg ikke gjorde noe på jobb, satt nesten bare på en stol. Det fungerer ikke akkurat i en barnehage, hehe. Men fortsatt så hjalp ikke det på bekkenet.

Jeg får full lønn ja

Jeg får det også fordi de ikke kan tilrettelegge mer for meg på jobben min. Har en veldig tung jobb så legen mente det ikke er bra for fosteret,og at jeg ikke kan jobbe pga bekkenløsningen min.

ORIGINAL: MrsPink

ORIGINAL: Happygirl84

Jeg får vanlig lønn ja..

Ok. Takk for svar!
Jeg jobber ibarnehage og sliter med bekkenet. Legen min var ikke sikker på om jeg hadde rett på svangerskapspenger, men jeg kunne undersøke det. Jobben har prøvd å tilrettelegge jobbingen. Endte med at jeg ikke gjorde noe på jobb, satt nesten bare på en stol. Det fungerer ikke akkurat i en barnehage, hehe. Men fortsatt så hjalp ikke det på bekkenet.

Så lenge legen din skriver papirene, og sjefen din skriver hva de har prøvd og at de ikke kan tilrettelegge så får du det..

eg jobber i barnehage og går nå på 60% svangerskapspenger. jobber 40% pga me får tilretteleggingstilskudd fra NAV. så eg går på topp og tar papirarbeid. dette er slutt neste uke. så da søker legen fulle svangerskapspenger.

han skrev fysisk tungt arbeid på min søknad. og det er det jo på en småbarns avdeling der alle bruker bleie og skal legge seg.

Takk for svar, jenter! [:D]

Back
Topp