Svangerskapspenger?

Beadybird

Forelsket i forumet
Noen her inne som jobber i barnehage og har fått innvilget dette? I såfall, hvilken risiko mener man da at utgjør en fare for barnet? Syns ikke det er så lett å skikke på hva som handler om meg og hva som handler om babyen og jeg har fått i oppgave av jordmor å tygge på dette og snakke med arbeidsgiver om tilrettelegging.
 
Noen her inne som jobber i barnehage og har fått innvilget dette? I såfall, hvilken risiko mener man da at utgjør en fare for barnet? Syns ikke det er så lett å skikke på hva som handler om meg og hva som handler om babyen og jeg har fått i oppgave av jordmor å tygge på dette og snakke med arbeidsgiver om tilrettelegging.
Stress er jo overhodet ikke bra og kan gjøre en risiko! Føler du mye stress på jobb så er det helt klart en faktor!
 
Forutsetter hvertfall at legen vurderer at det er risiko for fosterskade om du blir i jobben, og at tilrettelegging eller omplassering ikke er mulig i jobben.
 
Løft, spark/slag i magen og lydnivå er noe du bør snakke med arbeidsgiver om. Om dere f.eks. har utagerende barn må du skjermes fra de. Om det er perioder med veldig høyt lydnivå bør du få oppgaver i andre rom i de periodene, ikke sitte lenge med hylende barn på fanget osv. F.eks. flere nye barn på tilvenning samtidig kan gi fryktelig høyt lydnivå. Arbeidsplassen må tilrettelegge så du unngår tunge løft. Da blir det kanskje vanskelig å ha åpne/stenge vakt hvis man er alene på avd. Vet heller ikke hvor bra det er å dytte tunge vogner med 4 barn oppover bakker ett stykke ut i svangerskapet.
Du bør også skjermes fra å klarte opp i høye klatrestativ for å hjelpe barn(fare for fall), så det må risikovurderes så du aldri er alene ute.
Om arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for disse tingene og arbeidsgiver bekrefter dette ovenfor NAV så kan det være at du får godkjent svangerskapspenger tror jeg.

Masse lykke til:flower
 
Back
Topp