Svangerskapspenger

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Dere som har søkt om svangerskapspenger:

- På hvilket grunnlag søkte dere om det?
- Hva skrev lege/jordmor som begrunnelse (og eventuelt som tiltak)?
- Var det noe problem å få søknaden godkjent?

Sniker fra mai - men forutsetningene for å få svangerskapspenger er at jobben er skadelig for barnet. Mor og hennes helse skal derfor ikke vurderes i det hele tatt - da blir sykmld riktig.

jeg fikk godkjent pga stress og jordmors bekymring for hvordan dette ville virke inn på barnet, med utgangspunkt i hvor dårlig jeg selv har reagert på stress i svangerskapet.

arbeidsplassen min måtte skrive under på at de ikke klarte å tilby en stressfri arbeidssituasjon for meg.
Trodde ikke jeg fikk godkjent men fikk jammen meg det.

Sniker fra mai - men forutsetningene for å få svangerskapspenger er at jobben er skadelig for barnet. Mor og hennes helse skal derfor ikke vurderes i det hele tatt - da blir sykmld riktig.

jeg fikk godkjent pga stress og jordmors bekymring for hvordan dette ville virke inn på barnet, med utgangspunkt i hvor dårlig jeg selv har reagert på stress i svangerskapet.

arbeidsplassen min måtte skrive under på at de ikke klarte å tilby en stressfri arbeidssituasjon for meg.
Trodde ikke jeg fikk godkjent men fikk jammen meg det.
Er der både legen og jordmoren min er i tvil. Jeg har nå vært sykemeldt nettopp pga høyt stressnivå på jobb og at dette forårsaker både kynnere og blødninger. De er da nå usikre på om vi heller burde søkt svangerskapspenger i stedet for å sykemelde videre. Det har blitt prøvd delvis sykemelding g og tilrettelegging, men det er altså ikke nok til å forhindre en svært stresset arbeidsdag.

Er der både legen og jordmoren min er i tvil. Jeg har nå vært sykemeldt nettopp pga høyt stressnivå på jobb og at dette forårsaker både kynnere og blødninger. De er da nå usikre på om vi heller burde søkt svangerskapspenger i stedet for å sykemelde videre. Det har blitt prøvd delvis sykemelding g og tilrettelegging, men det er altså ikke nok til å forhindre en svært stresset arbeidsdag.

Jeg fikk det godkjent på første forsøk i hvertfall, og tenker det høres ut som du har bedre «grunnlag» enn meg (m tanke på blødninger særlig). Du kan jo nevne til jordmor at det er folk som har fått det innvilget - men som sagt - det må begrunnes kun i babyens helse, hva som er forsøkt pp jobb uten hell og arbeidsplassens manglende mulgijet til p tilby den tilpasningen du trenger

jordmor og lege sa nei først her også..
Mente nav ikke ville innvilge - men ved neste kontroll hadde jordmor tenkt endel og bestemt seg for å prøve da hun mente det egentlig burde være svangerskapspenger

Det høres helt klart ut som at svangerskapspenger er mer riktig for deg. Jeg har svangerskapspenger pga stress på jobb og kynnere, lite rom for å sette seg ned og hvile. Arb.giver har vanskelig for å tilrettelegge for meg. Derfor gikk jeg fra sykmelding og over på svangerskapspenger.

(Glemte å skrive hva jordmor begrunnet søknaden med.) Hun begrunnet det med at jobbsituasjonen min kan føre til dårligere vekst hos foster og/eller prematur fødsel.
Arb.giver skrev at de ikke kunne tilrettelegge, og da var det ikke problem å få søknaden godkjent.

Jeg søkte pga at jeg jobber som nattevakt, og det innebærer risikoer. De har ikke mulighet til å gi meg dagvakter, så derfor fikk jeg svangerskapspenger.

Jordmor skrev at jeg ikke kan utføre nattevaktarbeid da dette innebærer risikoer.

Ikke noe problem å få det innvilget når arbeidsgiver hadde sendt inn både lønnsberegninger og skrevet under på arket som jeg sendte inn :)

Jeg fikk svangerskapspenger sist svangerskap på samme grunnlag. Stress på jobb og ett par blødninger sannsynligvis pga stress.

Back
Topp