Svangerskapspenger

"Svangerskapspenger og ferie
Feriepenger fra NAV utgjør 10,2 prosent av brutto svangerskapspenger for de første 64 dager av stønadsperioden, også der stønadsperioden går over et årsskifte."
 
Hvis du får svangerskapspenger utbetalt av arbeidsgiver er det opp til arbeidsgiver om du får dekket feriepenger utover dagene fra nav. Jeg får feriepenger for alle dager av min arbeidsgiver.
 
Svangerskapspengene blir utbetalt av arbeidsgiver.

Da kan det være du får det. Min arbeidsgiver betaler både svangerskapspenger og foreldrepenger, og gir feriepenger for hele perioden selv om det ikke refunderes fra nav. Når Nav betaler ut så betales det kun ut feriepenger for kort periode (både på svangerskapspenger og foreldrepenger).
 
Dersom arbeidsgiver opprettholder lønn (og får dette refundert fra NAV) skal det regnes feriepenger som på vanlig lønn.
 
Dersom arbeidsgiver opprettholder lønn (og får dette refundert fra NAV) skal det regnes feriepenger som på vanlig lønn.
Det må ikkje regnes feriepenger som på vanlig lønn, er riktig som personen over skriver at det er opp til arbeidsgiver siden de bare får refundert det nav ville gitt uansett :)
 
Back
Topp