Svangerskapspenger

Ja, fikk innvilget forrige uke. Har arbeid hvor det er fysisk fare for meg og Baby. Også en del risikoabreid. Også at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge.

Men hadde ei venninne som jobber som sykepleier og da syns arbeidsgiver at det var vanskelig å tilrettelegge ved å ha folk ekstra på når det var vask eller medsinutdeling og da begynte hun på svangerskapspenger på grunnlag av at arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge :)
 
Jeg sendte inn søknad om svangerskapspenger sist uke, venter på svar fra NAV.

Er sykepleier og det er svært vanskelig å tilrettelegge på arbeidsplassen (hjemmesykepleien). Har mye løft, hjelp med dusjing, påkledning, står mye på knærne, gåing i trapper, brukere som røyker, smitte, svært mange nye brukere i perioder og en god del ekstra stress. Det hender også at jeg er alene sykepleier og da faller alt ansvar på meg. Og så hører det ikke til sjeldenheten at jeg kan se langt etter både toalett og matpause :dontknow

Skal etter planen gå 20% (2 halve dager) og primært ordne med medisiner på medisinrommet og annet kontorarbeid frem til permisjonen starter.
 
Back
Topp