Svangerskapspenger

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Frk.vimsa, 18 Sep 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Frk.vimsa Andre møte med forumet

Noen som har erfaring med svangerskapspenger?
    På hvilket grunnlag fikk dere det?

2. Ønskeskattnr2 Glad i forumet Novemberlykke 2016 Januarlykke 2020

Fått det begge svangerskap. Jobber som ambulansearbeider. Fare for fosteret på flere forskjellige måter og ingen mulighet til tilrettelegging. Så har ikke vært tvil om innvilgelse der

• Liker Liker x 1
  3. amalje Flørter med forumet Himmelbarn Julegavene 2019

Fått innvilget pga mistet i 2 trimester pga livmorhalssvikt, og begrunnelsen i søknad var at jeg trengte mye ro for å forebygge mot kynnere som kunne påvirke livmorhalsen, samt mye ro hvile etter operert inn en cerclage (bånd rundt livmorhalsen). Jobber på kontor. Fikk innvilget 100%.

4. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Fikk innvilget det pga risikosvangerskap

5. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Uavhengig av type jobb ift det?

6. Mekanikerfrue Glad i forumet Januarlykke 2020

Samme her, fikk fra uke 16..

Gud jeg savner jobben min !!! :)

7. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Har ingen risikofylt jobb, sitter mest på kontor, men det er vanskelig å ta pauser når jeg selv har behov for og det er ingen andre arbeidsoppgaver jeg kan ta. Derfor kan ikke arbeidsgiver tilrettelegge for meg. Det er «tilrettelegging» som er viktigere enn type jobb ift svangerskapspenger.

• Liker Liker x 1
    • Informativ Informativ x 1
  8. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Skjønner.

Hos oss har det ikke vært kultur/forståelse for svangerskapspenger selv om tilrettelegging er så som så dessverre

9. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Svangerskapspenger er bedre for arbeidsgiver enn sykemelding for da betaler nav ut penger i arbeidsgiverperioden

10. Ønskeskattnr2 Glad i forumet Novemberlykke 2016 Januarlykke 2020

Ja, det er virkelig kjedelig å være så lenge borte fra jobb. Men blir heldigvis annerledes når lille kommer:happy: Og for min del er det også siste gang:)
    Også er det litt godt å ha en jobb man trives så godt i at man savner den når man er borte:)

• Enig Enig x 1
  11. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Det gjør de med sykepenger også når det er svangerskapsrelatert sykemelding, men må da meldes inn/søkes om

12. twinsplusone Andre møte med forumet

Fikk innvilget pga tvillingsvangerskap for å unngå for tidlig fødsel. Jobber i butikk, vanskelig å ta pauser når det passer, vanskelig å tilrettelegge noe særlig.

13. Katitzi Gift med forumet Marsboerne2017 Novemberbarna 19

Har svangerskapspenger pga kraftige kynnere som lege og jm er redd for skal utvikle seg til rier. Sittestilling på jobb utløser disse kynnerene, og de kan ikke tilrettelegge.

14. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Fikk svangerskapspenger da jeg hadde en jobb med høy voldsrisiko.

Del denne siden