Svangerskapspenger

FruHenriksen

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Er det flere som får svangerskapspenger? Jeg er enda veldig tidlig i svangerskapet og aner ikke hva jeg skal bruke alle disse ukene/månedene på.

Hva gjør/gjorde dere som får det eller har fått det tidligere?

Er det flere som får svangerskapspenger? Jeg er enda veldig tidlig i svangerskapet og aner ikke hva jeg skal bruke alle disse ukene/månedene på.

Hva gjør/gjorde dere som får det eller har fått det tidligere?

Søknaden ligger inne hos NAV. Forrige svangerskap gikk jeg hjemme. Blir lange dager da... Nå hadde jeg søkt skole før jeg ble gravid og kom inn på master, så jeg prøver meg på det frem til jul on ikke bekkenløsning tar knekken på meg før dess.

Søknaden ligger inne hos NAV. Forrige svangerskap gikk jeg hjemme. Blir lange dager da... Nå hadde jeg søkt skole før jeg ble gravid og kom inn på master, så jeg prøver meg på det frem til jul on ikke bekkenløsning tar knekken på meg før dess.

Ja, det er det jeg er redd for.. Blir nok mange lange dager hjemme alene.

Ok, lykke til med skole da. Håper du slipper unna bekkenløsning!

Blir lange dager, men dy lærer deg å fylle de produktivt. Jeg hadde mål å fylle hver dag i kalenderen. Funker greit denne gangen også, men var flinkere sist til å gjøre produktive hobbyting i tillegg til alt annet. Men blir nok mer i tredje trimester. Men jeg har fulle dager selv om jeg er på aap, med behandlinger og leger, men sist gikk det i å lage seg et liv hjemme. Skriv ned alt som trengs å gjøres, alt du vik gjøre, alt du vil lære, kurs etc. Tru med hvis du står pp litt så får du til å ga det veldig bra sånn om du faktisk jobbe litt for det. Lykke til❤️

Jeg var sykemeldt lenge andre svangerskap på grunn av kynnere, og sist svangerskap ble jeg arbeidsledig. Vært myr sykemeldt i år frem til ferien. Nå jobber jeg turnus som nattevakt, jobber 13 vakter på 6 uker. Så har hatt mye fri, men aldri kjedet meg. Får heller ikke sett så mye TV. Alltid noe å gjøre hjemme eller noen å treffe. Gå på kafé, besøk, tur osv.
Jeg og noen andre laget en turgruppe på Messenger i november, går på tur ca 5 dager i uken med minst en av de når jeg har fri eller vært sykemeldt.

Spent på hvor lenge jeg holder denne gangen, men vil IKKE flyttes over på dag, og det kan jeg vell ikke nekte om jeg blir sykemeldt?

Gikk på det fra uke 8 sist og skal mest sannsynlig ut igjen denne graviditeten om 2 uker. Brukte tid på å sove, ta vare på meg selv, se serier, gå på besøk, møte venninner, få kontakt med andre som er gravide. Syns tida gikk fort. La meg også litt senere på kvelden for å sove lengre ut på dagen. :)

Back
Topp