svangerskapspenger

Jentemamma<3

Flørter med forumet
Hei:)
Jeg har søkt om svangerskapspenger i samråd med lege og arbeidsgiver. Ikke 100%, men deltid.
Jeg søkte for en måned siden, å venter fortsatt på godkjenning/svar på søknaden.
Fikk beskjed av legen at jeg skulle begynne på den stillingsprosenten som vi søker om samme dag, å dette er også dagen vi søker fra i søknaden.
I morgen skal jeg levere lønnslipp å jeg aner ikke om jeg skal skrive de timene jeg har jobbet eller så mange timer som jeg egentlig har?
Skal jeg eller sjefen min få refundert disse pengene?
Å er det meningen at jeg eller sjefen skal få pengene framover?
Om dere skjønner hva jeg mener....
Enten er det vel slik at nav betaler meg eller så skal vel sjefen betale å få refundert av nav.
noen som har fått svangerskapspenger å kan hjelpe??

på forhånd takk:)

Hei:)
Jeg har søkt om svangerskapspenger i samråd med lege og arbeidsgiver. Ikke 100%, men deltid.
Jeg søkte for en måned siden, å venter fortsatt på godkjenning/svar på søknaden.
Fikk beskjed av legen at jeg skulle begynne på den stillingsprosenten som vi søker om samme dag, å dette er også dagen vi søker fra i søknaden.
I morgen skal jeg levere lønnslipp å jeg aner ikke om jeg skal skrive de timene jeg har jobbet eller så mange timer som jeg egentlig har?
Skal jeg eller sjefen min få refundert disse pengene?
Å er det meningen at jeg eller sjefen skal få pengene framover?
Om dere skjønner hva jeg mener....
Enten er det vel slik at nav betaler meg eller så skal vel sjefen betale å få refundert av nav.
noen som har fått svangerskapspenger å kan hjelpe??

på forhånd takk:)

Du skal skrive på de timene du har jobbet. Arbeidsgiveren din vet om dere har avtalt at de skal forskuddsbetale, eller om NAV skal betale direkte til deg. Det er individuelt hvordan man velger å gjøre det.
https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/svangerskapspenger#chapter-5

Okei, takk for svar:)
Nei hun vet ikke noe om det. Det står ingenting om det i selve søknaden. Kanskje det er en egen del som man ordner etter man får svar det da:)

Hun skal vite det, eller i det minste skal lønningskontoret vite det, for de skal sende inntektsopplysningsskjema, og fylle inn hvorvidt de skal forskuddsbetale eller ikke. :)
Les linken, der står det ganske godt forklart. :)

Okei, takk for svar:)
Nei hun vet ikke noe om det. Det står ingenting om det i selve søknaden. Kanskje det er en egen del som man ordner etter man får svar det da:)

Vil tro det er likt som med sykepenger, betaler de det og får refundert tror jeg dette blir samme opplegget, de på lønn skal vite det...

Noen arbeidsgivere forhåndsutbetaler svangerskapspenger, sykepenger (utover 16dager), permisjonspenger. Andre ikke eller bare deler. Opp til jobben din hva de vil gjøre, men det må fylles ut i inntektsopplysningsskjema (sånn at nav vet hvor de skal betale til).

Back
Topp