Svangerskapspenger

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bkno5071782

Andre møte med forumet
jeg håper at jeg setter denne på riktig tråd...

Jeg lurte på om noen av dere som har hatt nattarbeid og gikk gravide søkte om svangerskapspenger?

Jeg søkte om dette for 6 uker siden og fikk avslag på grunnlag av at de mener at de ikke ser at dette er noe fare for fosteret å jobbe natt, men at jeg heller bør søke sykepenger...

Skal nevnes at legen ikke skrev et så utfyllende brev til dem annet at det ikke er bra for gravide å jobbe natt og at det er fare for fosteret.

Dette er resepsjonstilling 100% natt hvor jeg er alene over halve vakta. Midt i Oslo og 200 rom. Da gjerne med noen sjefer som over booker rom hvor vi ansatte får huden full i minst 2 timer av gjestene. Veldig stressende da vi ikke bestemmer hvor mange gjester de registrerer.

Litt lang tekst men håper at noen kan komme med noen gode råd og tips da jeg mister retten til foreldrepenger også om de ikke godkjenner søknaden. Holder på å bli gal av det styret her..

Hei!

I hovedsak skal ikke Nav ha behov for å vite hva du gjør men at jobben du gjør kan være til fare for fosteret.

Legen din skal skrive sin anbefaling ang hva som må tilrettelegges for at det ikke skal være til fare for fosteret. Hvis din arbeidsiver ikke kan tilrettelegge har du da krav på svangerskapspenger.

Legen din må ordlegge seg riktig. Eks. denne kvinnen med termin...... har tungt fysisk arbeid, høyt stress nivå samt mulighet for utagerende gjester, dette på natterstid ( litt mer utfyllende) ..... dette kan føre til skader på fosterets utvikling evt prematur fødsel osv. ..... min anbefaling er at hun får tilrettelagt arbeid der hun ikke er på jobb alene, har mulighet til å legge seg evt jobbe på dagtid.

Kan ikke din arbeidsiver i imøtekomme disse anbefalingene signere de og du sender inn brevet.

Vet ikke om du ble mer klok av dette svaret men håper at det hjelper.

lykke til!!!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp