Det er sendt inn søknad til NAV ihvertfall, men JM var sikker på at det kom til å gå gjennom. Hun skrev at det var gjennomført tilrettelegging så langt det har latt seg gjøre og en eller annen standardfrase om "fare for nedsatt fostervekst og prematur fødsel" eller noe sånt. Jeg skal jo "bare" ha 50% svangerskapspenger, så de resterende 50% kan jeg jobbe fordi det er greit nok tilrettelagt (bl.a. fritak fra nattevakter og vaktkombinasjoner med kort hviletid). Er sykepleier på en travel sykehusavdeling, så det er mye gåing/ståing (kjenner det i halebeinet) og tunge forflytninger, samt stress og administrering av medikamenter som man skal holde seg unna når man er gravid osv. og mye av dette er det umulig å unngå og utgjør en risiko for både meg og barnet. Og når jeg er så sliten som jeg er så har jeg desverre ikke like mye å gi på jobb som til vanlig (og heller ikke hjemme for den del...).
Du går vel til en JM i kommunen eller kan ta kontakt med bedriftshelsetjenesten på din arbeidsplass, så kan de sikkert hjelpe deg