Svangerskapspenger

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Føler jeg spammer forumet nå, men jeg lurer på så mye haha.. såå ja:
Dere som er sykemeldt eller mottar svangerskapspenger(skjønner egentlig ikke forskjellen), når mottar dere disse fra nav? For jeg får opp på nav at jeg ikke har mottatt noe de siste tre mnd, og jeg ble 40% sykemeldt forrige måned, og har hatt noen sykemeldinger før det og. Men som sagt står det null utbetalinger siste tre mnd på mine sider på nav.no. Noen som veit?

Jobben din som betaler og så får de igjen fra nav

Det er ikke slik på alle jobber altså :-) på min jobb er det slik di første 14 dagene, også får man resten direkte av nav.
Jeg tror det er sånn hos oss, for ellers ville hun jo ikke sagt noe annet. Hun er også gravid, og mottar det samme som jeg egentlig skal. Veit du åssen utbetalingene dems fungerer da? Siden det står ingen utbetalinger fra de... Det er jo spesielt. Kan det ha hengt seg opp? At de er litt trege?

Jeg tror det er sånn hos oss, for ellers ville hun jo ikke sagt noe annet. Hun er også gravid, og mottar det samme som jeg egentlig skal. Veit du åssen utbetalingene dems fungerer da? Siden det står ingen utbetalinger fra de... Det er jo spesielt. Kan det ha hengt seg opp? At de er litt trege?

Sist jeg var sykemeldt lengre enn to uler kom utbetalingen den 12, dog en mnd seinere enn den skulle. Og det sto hele tida på nettsiden at jeg ikke hadde noen utbetalinger.. Så jeg veit rett og slett ikke :p du får ringe ned på ditt lokale nav kontor å spørre :)

Tror den utbetalingsinfoen kan hengelitt igjen innimellom, ser ofte at den ikke blir oppdatert før etter barnebidraget er utbetalt. Aner ikke når det gjelder de pengene du venter på. Her betaler jobben ut alltid, så får de igjen fra nav.

Jeg ville ringt nav og hørt. Når nav utbetaler sykepenger skal de få alle papirer fra arbeidsgiver, men dersom ikke alle papirer er kommet til de får de heller ikke betalt ut noe.

Hos oss er det arbeidsgiver som betaler ut vanlig lønn og får igjen penger av nav.

Svangerskapspenger får en når en ikke kan gjøre jobben sin, men ikke er syk pga svangerskap, der arbeidsgiver ikke får til å tilrettelegge.

Ved sykmelding er en syk, og klarer ikke å jobbe.

Hos noen private arbeidsgivere, er det nav som betaler ut til arbeidstakeren.
Du får lønnslipp fra nav.
Dette taper du penger på, da en mistet bl.a feriepenger.
Men det er billigere for arbeidsgiver, og enkelte gjør det sånn.

Offentlige og enkelte private, betaler ut lønn til den sykmeldte/ svangerskapspenger som vanlig lønn til arbeidstakeren. Da får arbeidstaker penger fra nav.
Dette er mye mere gunstig, da du får vanlig lønn og vanlig feriepengeopptjening.

Jeg har prøvd begge.
Tapte mye penger på å få direkte fra nav. Men en har ikke noe valg når arbeidsgiver gjør det sånn desverre.

Svangerskapspenger får en når en ikke kan gjøre jobben sin, men ikke er syk pga svangerskap, der arbeidsgiver ikke får til å tilrettelegge.

Ved sykmelding er en syk, og klarer ikke å jobbe.

Hos noen private arbeidsgivere, er det nav som betaler ut til arbeidstakeren.
Du får lønnslipp fra nav.
Dette taper du penger på, da en mistet bl.a feriepenger.
Men det er billigere for arbeidsgiver, og enkelte gjør det sånn.

Offentlige og enkelte private, betaler ut lønn til den sykmeldte/ svangerskapspenger som vanlig lønn til arbeidstakeren. Da får arbeidstaker penger fra nav.
Dette er mye mere gunstig, da du får vanlig lønn og vanlig feriepengeopptjening.

Jeg har prøvd begge.
Tapte mye penger på å få direkte fra nav. Men en har ikke noe valg når arbeidsgiver gjør det sånn desverre.
Blir så forbanna på enkelte sjefer... Som min egen akkurat nå. Alt for å spare penger selv.

Back
Topp